خبرگزاری کار ایران

رییس کل بانک مرکزی:

براساس گزارش‌های شورای پول و اعتبار برای کاهش سود بانکی تصمیم گیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۱۸۳

رییس کل بانک مرکزی گفت: براساس گزارش‌های مطرح شده در شورای پول و اعتبار برای کاهش سود بانکی تصمیم گرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا از خانه ملت، ولی الله سیف افزود: گزارشی باید در شورای پول و اعتبار در مورد سود بانکی مطرح شود تا برای تغییر نرخ سود بانکی تصمیم گیری شود.

وی با بیان این که اقدامات لازم برای تغییر نرخ سود بانکی انجام شده است، افزود:البته الزاما قرار نیست که کاهش نرخ سود داشته باشیم.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بحث این است که به صورت متناوب گزارش بازار، نرخ تورم، روند و شرایط موجود توسط شورای پول و اعتبار بررسی شود و متناسب با آن درصورت لزوم تصمیم جدیدی گرفته شود که کاهش نرخ سود را هم شامل می شود.

سیف با بیان این که نظام بانکی به دلیل محدودیت منابع در پرداخت تسهیلات و وام ناگزیر از توجه به اولویت ها است، ادامه داد: اگر وزارتخانه های تخصصی صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اولویت های خود را در دریافت تسهیلات تعیین کنند، نظام بانکی با آزادی عمل بیشتری توان فعالیت دارد.

بانک ها با تولید کنندگان بدهکار بانکی همراهی کنند

وی با تاکید براین که با مطالبات معوق بانکی به دو صورت برخورد می‌کنیم، گفت: اگر واحد تولیدی باشد با فرصت جدید نه تنها تولید استمرار می‌یابد بلکه برنامه زمانی مشخص برای تسویه مطالبات در آینده به این واحد داده می‌شود و بانک می‌تواند با آن همراهی کند.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در مورد مابقی بدهکاران نیز طبیعتا بانک ها باید به دنبال وصول منابع و مطالبات باشند، همچنین تسهیلات جدید به مشتریان پرداخت کرده و چرخ اقتصاد را مورد حمایت قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز