خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

سکوت مسئولان نسبت به زمین‌خواران «گردنه حیران» تعجب آور است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پرونده زمین‌خواری در گردنه حیران باعث حساسیت‌های مردمی شده، سکوت مسئولان در این‌باره را تعجب آور خواند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در مورد پرونده زمین‌خواری در گردنه حیران که به تازگی برخی ابعاد مختلف آن رسانه‌ای شده، تصریح کرد: ساخت‌و ساز‌های غیر قانونی در محدوده گردنه حیران کاملاً مشهود و غیر قابل انکار است و سکوت مسئولان در این‌باره تعجب آور است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وقوع جرم کوه‌خواری و تصرف اراضی ملی در محدوده گردنه حیران، خاطرنشان کرد: مسئولان باید هرچه سریع‌تر با این موضوع برخورد کنند٬ چراکه نظام جمهوری اسلامی  در برخورد با جرائم با کسی شوخی ندارد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: همانطور که فرزندان برخی بزرگان هم‌اکنون در زندان هستند و نسبت به قانون تمکین کرده‌اند، در مواردی نظیر زمین‌خواری اخیر نیز با هر کسی که تخلفی انجام داده باید برخورد قاطعانه شود.

وی با تأکید بر فرامین رهبر معطم انقلاب و تأکید ویژه ایشان در امر مبارزه با زمینخواری و مفاسد اقتصادی، افزود: قوه قضاییه و دستگاه‌هایی نظیر سازمان بازرسی کل کشور باید برای هرچه سریع‌تر به موضوع یاد شده ورود کنند و صداوسیما نیز برای روشن‌شدن اذهان عمومی چگونگی مبارزه با زمین‌خواری یاد شده را به تصویر بکشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه مفسدان اقتصادی باید برای مردم شناخته شوند، تصریح کرد: اگر قوه قضاییه صلاح ببیند٬ پس از طی شدن مراحل تکمیل پرونده باید چهره این مفسدان را به مردم بشناساند.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با توجه به وظایف ذاتی خود به پرونده زمین‌خواری یاد شده ورود خواهد کرد، ادامه داد: پرونده‌های زمین‌خواری از جمله مواردی است که حساسیت زیادی را میان مردم ایجاد کرده و نوعی جو بی‌اعتمادی در جامعه را شکل داده که باید با اهتمام ویژه مسئولان این دغدغه ذهنی مردم هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

کد خبر : ۲۹۷۱۸۲