خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور مطرح کرد:

برخورد با متخلفان ساخت‌وساز در گردنه حیران

دادستان کل کشور از برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با متخلفان ساخت‌‌وساز و تغییر کاربری اراضی در گردنه حیران خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که به موضوع زمین خواری در گردنه حیران می‌پرداخت٬ با اشاره به اینکه مسئولان قضایی آستارا در حال بررسی موضوع و تشکیل پرونده هستند افزود: علاوه بر زمین‌خواران، دستگاه قضایی با مسئولانی که در این رابطه قصور یا تقصیری داشته‌اند برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قوانین در بحث مبارزه با زمین خواری در حوزه های مختلف وجود دارد تصریح کرد: سازمان ها، نهادها و دستگاه‌هایی که بر اساس قانون وظیفه حفاظت از منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و جنگل‌ها را دارند باید تصرف‌ها را ببینند و برخورد کنند.

دادستان کل کشور که تلفنی با این برنامه گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه این گونه زمین‌خواری‌ها نه تنها در گردنه حیران بلکه در دماوند و مناطق دیگر دیده می‌شود٬ افزود: باید با افراد سودجو و فرصت‌طلب به‌صورت قانونی برخورد و جلوی آنها گرفته شود.

رئیسی تصریح کرد: تجاوز به اراضی کشاورزی و تغییر کاربری غیرمجاز، جرم است و با وجود صراحت قانون، گاهی شورای یک روستا یا شهر، فرماندار یا مقام مسئول دیگر مجوزی را برای احداث بنایی می‌دهد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بر اساس قانون سازمان‌ها و نهادهای مسئول یگان‌هایی را برای برخورد با متخلفان در اختیار دارند٬ افزود: چنانچه این سازمان‌ها از این دست یگان‌ها ندارند٬ یا نیروی کافی در اختیار آنها نیست نیروی انتظامی موظف است آنها را یاری کند و پس از این مرحله، متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

کد خبر : ۲۹۷۱۵۱