خبرگزاری کار ایران

افتخارآفرینی بانوان‌ایرانی در گابالای ؛

الهه احمدی و نجمه خدمتی المپیکی شدند

فینال مسابقات تفنگ‌بادی بانوان درحالی به پایان رسید که الهه احمدی و نجمه خدمتی، ضمن کسب مدال طلا و برنز، سهمیه المپیک ریو را دریافت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در فینال رشته تفنگ بادی دختران که لحظاتی پیش به پایان رسید، الهه احمدی و نجمه خدمتی توانست با قدرت در برابر حریفان جهانی خود در مکان اول و سوم قرار گیرند و سهمیه المپیک ریو را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

در این رقابت‌ها که با حضور ۱۱۴ ورزشکار از سراسر جهان برگزار شد نجمه خدمتی با امتیاز ۴۱۸٫۱، و مه‌لقا جام‌بزرگ با امتیاز ۴۱۷٫۴ و الهه احمدی با امتیاز ۴۱۶٫۸  به فینال رسیدند، ضمن اینکه نرجس امام قلی‌نژاد دیگر تیرانداز کشورمان از نفراتی بود که در جایگاه‌ذخیره (mqs) با امتیاز ۴۱۰٫۹ در این رقابت‌ها حضور داشت.  مه لقا جام‌بزرگ با جایگاه هشتمی به کار خود پایان داد.

همچنین روز چهارم رقابت‌های تیراندازی جام جهانی با رشته‌های تراپ دوتایی، تفنگ ۵۰ متر درازکش مردان و ادامه مسابقات تپانجه ۲۵ متر زنان و تپانچه ۵۰ متر مردان در حالی دنبال می‌شود که سیاوش خوشنویس، مسعود عزیزیان و رضا مصطفی‌پور، حسین باقری، مهدی جعفری پویا، محمد حسین کریمی، الهام هریجانی، بهناز غلامی، محمد احمدی و ابراهیم برخورداری از کشورمان در این مسابقات حاضر می‌شوند و ترکیب تیم کشورمان را تشکیل می‌دهند.

مسابقات جام جهانی آذربایجان از ۱۷ الی ۲۴ مرداد ماه با حضور ۱۰۳۸ ورزشکار از ۸۳ کشور جهان در شهر گابالای آذربایجان برگزار می‌شود که سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو در آن توزیع می‌شود.

کد خبر : ۲۹۶۵۹۶