خبرگزاری کار ایران

لرستان با سرانه مطلوب فضای ورزشی کشوری فاصله داریم

نشست هم اندیشی مدیر کل ورزش و جوانان لرستان با خبرنگاران ورزشی نویس لرستان در سالن کنفرانس اداره ورزش و جوانان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در نشست هم اندیشی ورزشی نویسان لرستانی با مدیر اداره ورزش و جوانان لرستان بر راه های پیشرفت حوزه ورزش در استان تبادل نظر شد.

عزیز پور افزود: در هفته دولت 8 پروژه ورزشی که در همه مناطق استان پراکنده هستند، به بهره برداری خواهد رسید که حاصل زحمات همه همکاران ما در اداره ورزش و جوانان است.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان گفت: تلاش ما بر این است که در شهرهایی که سرانه ورزشی کمتری نسبت به سایرین دارند، بیشتر توجه کنیم، تا بتوانیم توازن را به صورت یکسان در استان اجرا کنیم تا کارایی را نیز بهتر کنیم و امیدواریم بتوانیم این اتفاق را حتماً اجرایی کنیم.

در این نشست مدیر کل ورزش و جوانان لرستان، گفت: ما هیچ گاه، خود را بی نیاز از انتقاد و پیشنهاد ندانسته‌ایم و همواره از پیشنهادات و انتقادات سازنده نیز حمایت می‌کنیم.

دکتر عزیز پور اظهار کرد: فضایی که بعضی از دوستان از آن برای انتقاد به اداره ورزش و جوانان استفاده می‌کنند، فضای دوستانه است و این راه قطعا به ورزش استان کمک خواهد کرد.

دکترعزیز پور بیان کرد: رسالت قلم به دستان، بیان حقایق و واقعیت هاست و آزادگی خبرنگاران در عرصه تحلیل ، در خیلی از موارد میتواند وضع موجود را به وضع مطلوب تر از آنچه هست رساند.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان هم چنین در بخشی دیگری از سخنان خود به برنامه های انجام شده اداره ورزش و جوانان پرداخت و گفت: باورود من 10 مورد انتخابات هیئت ها جهت ساماندهی کردن آنها انجام شده ودر طی یکماه آینده نیز 7 مورد دیگر انجام خواهد شد.

دکتر عزیز پور تصریح کرد: میزبانی هایی که لرستان طی یکماه اخیرداشته است نشان از پیشرفت در ورزش و توانمندی های این استان می باشد که علاوه برمیزبانی ها دستاوردهای خوبی برای استان به ارمغان داشت.وی همچنین بابیان اینکه در رشته کشتی، 3خانه تخصصی را در استان ایجاد کرده‌ایم گفت بقیه رشته هایی که دارای سالن تخصصی نیستند به زودی مشکل آنها حل خواهد شد.

وی افزود: خوابگاه ورزشکاران مجموعه تختی خرم آباد نیز ساماندهی شده است و ظرفیت 130 نفر را داراست و هم اکنون در حال استفاده می باشد

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان به استخر شنای پلدختر نیز اشاره کرد و بیان داشت: این استخر از ابتدا مشکلاتی در بحث طراحی و اجرا داشت، که بعد از تشکل کمیته مهندسی ورزشی در شورای راهبردی ورزش لرستان، مشکلات آن برطرف شد و با طراحی بهتری، بیش از 400 میلیون تومان صرفه اقتصادی را برای بیت المال در پی داشت. وی تکمیل استخردر چند شهرستان دیگر را از جمله طرح های در حال اجرا توسط این اداره کل دانست .

دکتر عزیز پور اظهار کرد: استخرشتای پلدختر که در 10 سال گذشته فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اکنون به بیش از 50 درصد رسیده و تلاش می کنیم به زودی بحث افتتاح آن در داشته باشیم تا یکی از مطالبات به حق مردم پلدختر را در بحث ورزش انجام داده باشیم.

وی همچنین با اشاره به عدم تعادل سرانه وزشی در استان گفت : تلاش خواهیم کرد سرانه ورزشی استان را به نرم کشوری برسانیم ودر جاهایی که این تعادل رعایت نشده به حد استاندار برسانیم،

در نشست هم اندیشی ورزشی نویسان با مدیر کل ورزش و جوانان، علاوه برخبرنگاران .ورزشی نویس ، دیگر خبرنگاران نیز حضورداشتند و درباره پیشرفت ورزش و مسائل فرهنگی در ورزش لرستان تبادل نظر شد.

اجرایی شدن تلفیق علم و تجربه در بدنه مدیریتی ورزش و جوانان استان، تغییرات در ماده 88 ، نظارت بیشتر به انجام مناقصات ورزشی، افزیش خانه‎های تخصصی، تجلیل از قهرمانان ورزشی، تعامل بیشتر اداره ورزش و جوانان با رسانه‌های استانی و کشوری، شناخت بیشتر جامعه ورزشی، توجه بیشتر به ورزش بانوان، بهبود برنامه های ساماندهی امور جوانان، نظارت بهتر بر انتخابات هیات‌های ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان، کمک بیشتر اداره ورزش و جوانان استان به ورزش های حرفه‌ای و المپیکی، استفاده از ظرفیت‌های موجود ورزشی برای میزبانی های بیشتر کشوری وملی، اهدا پاداش به قهرمان ملی و بین المللی و غیره از مهم ترین مباحث مطرح شده توسط خبرنگاران استان بود که مورد توجه مدیر کل ورزش و جوانان استان قرار گرفت.

کد خبر : ۲۹۶۵۶۷