خبرگزاری کار ایران

استاندار استان خبر داد

تلاش برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در گیلان

استاندار با اشاره به اینکه گیلان در شمار ده استان برتر کشور در زمینه مزیت سرمایه‌گذاری قرار دارد، گفت: در تلاش برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در این استان هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در ستاد تسهیل فرآیندهای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گیلان، اظهار داشت: نعمت‌ها و پتانسیلهای خدادادی این سرزمین بی‌نظیر است و گیلان در همه زمینه‎های اصلی سرمایه‌گذاری جزء ده استان برتر دارای مزیت‌ست.

وی افزود: ضرورت دارد مدیران دستگاههای اجرایی دنبال استفاده از همه فرصتهای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان نظیر حوزههای دانش بنیان، گردشگری فعالیت‌های دریا محور، تجارت و بازرگانی، ارتقاء بهره‌وری سیستم‌های کشاورزی و توسعه صنایع دانش محور و مبتنی بر مزیت‌های خاص باشند.

استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توجه دولت در بخش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال و نظارت بر این بخش، تصریح کرد: مسئله ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دغدغه همه مسئولان استان‌ست و با جلسات تشکیل شده در تلاش هستیم تا موانع پیشرفت سرمایه‌گذاری‌ها را رفع کنیم و با این حساسیت آینده‌ای روشن در انتظار استان‌ست.

نجفی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری‌های با استفاده از  زمین کم و مبتنی بر آمایش سرزمین حمایت می‌کنیم گفت: به‌رغم اینکه آمار و ارقام حاکی از ایجاد اشتغال زودبازده و البته غیرپایدار در ساخت‌و ساز است ولی شرایط استان به گونه‌ای نیست که زمین‌هایی را به طور خاص برای ویلاسازی تعریف کنیم.

در این جلسه مشکلات چند طرح سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعتی، گردشگری و ساخت نیروگاه برق مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای تسریع در عملیات اجرایی آنها اتخاذ شد.

کد خبر : ۲۹۶۵۵۲