خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی:

تاکنون چهار هزار نفر برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند

وزیر کشور گفت: امسال دو انتخابات در پیش رو داریم و تا این لحظه وزارت کشور چهار هزار نامزد بالقوه انتخابات را شناسایی کرده است که از طرق مختلف ‌اعلام نامزدی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به سابقه حضور خود در صداوسیما، خود را عضوی از مجموعه خبرنگاران خواند و گفت: وقتی روزانه هزاران خبر با تیتر و عناوین مختلف برای ما ارسال می‌شود خود به خود این اخبار در جهت‌گیری ذهن ما و تصمیمات سیاسی‌مان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش در عرصه خبررسانی اظهار داشت: با توجه به زمانی که در صداوسیما حضور داشتم می‌دانم آموزش بحث مهمی است اما گاهی با خبرنگارانی مواجه می‌شویم که سوالی می‌پرسند که تخصص کافی در مورد آن ندارند یا یک سوال تکراری توسط ده خبرنگار تکرار می‌شود.

وزیر کشور عدالت و انصاف را یکی دیگر از الزامات کار خبرنگاری عنوان کرد و یادآور شد: گاهی یک اتهامی در رسانه‌ها زده می‌شود و فرصت پاسخگویی به هیچ عنوان فراهم نمی‌شود در صورتی که هدف خبر این است که اعتماد ایجاد کنیم و امانت‌داری و انصاف را رعایت کنیم.

رحمانی‌فضلی افزود: در این دو سال معدل کاری ما با خبرنگاران قابل قبول بوده است و زمانی چه خواستیم از ظرفیت خبرنگاران استفاده کنیم و چه زمانی که ملزم به پاسخگویی به آنان بودیم به مسئولیت خود عمل کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم پاسخگویی ستاد بحران در حادثه سیل اخیر خاطرنشان کرد: در هفت دقیقه شدت بارندگی موجب خسارت شد و متاسفانه ما در کشور امکان پیش‌بینی هواشناسی در سطح خرد را نداریم اما متاسفانه از همان لحظه اول رسانه‌ها به جای اطلاع‌رسانی به دنبال پیدا کردن مقصر بودند و در موقعیتی که همه باید کمک کنند به وظیفه خود عمل نکردند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره اینکه او بیشتر به رسانه‌های اصلاح‌طلب پاسخگو است، ابراز داشت: برای من رسانه اصلاح‌طلب با دیگران تفاوتی ندارد اما بیشتر مشتاقم به سوالاتی پاسخ دهم که بیشتر به آن حوزه علاقه‌مندم و سوال تخصصی‌تری است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به انتخابات سال جاری بیان کرد: امسال دو انتخابات در پیش رو داریم و تا این لحظه وزارت کشور چهار هزار نامزد بالقوه انتخابات را شناسایی کرده است که از طرق مختلف ‌اعلام نامزدی کردند.

وی پیش‌بینی کرد انتخابات امسال پرشور و با وجود همه گروه‌ها و سلایق برگزار شود و عنوان کرد: وزارت کشور تلاش زیادی برای برقراری امنیت انتخابات کرده است.

وزیر کشور در خاتمه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته مجموعه دولت تدبیر و امید تاکید کرد: بهبود وضعیت اقتصادی و حل پرونده هسته‌ای از جمله برنامه‌هایی بوده که در دولت تدبیر و امید به ثمر رسیده و در حال حاضر شرایط کشور برای دوران رونق آماده می‌شود.

رحمانی‌فضلی افزود: اساس این کشور نظر مردم است و اگر مردم ناامید باشند هیچ کاری به ثمر نخواهد رسید و دولت در این راستا گام‌های بزرگی برداشته  است و اگر توفیق داشته باشیم با همین نگاه کار دولت را پیش خواهیم برد.

کد خبر : ۲۹۶۵۳۲