خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در پاسخ اخطار قانون اساسی حاجی دلیگانی:

تدوین آیین‌نامه اجرایی انتخابات به معنای تفویض اختیارات نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات مغایر اصل 85 قانون اساسی است گفت: مجلس نمی تواند اختیار قانونگذاری خود را به نهاد دیگری واگذار کند.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در اخطار اصل 85 قانون اساسی گفت: به طور حتم مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری خود را به نهاد دیگر واگذار کند اما در طرح کمیسیون شوراها در خصوص اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات به این موضوع توجه نشده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در ماده 4 و تبصره 2 این طرح مطرح شده است که در شرایطی که انتخابات مجلس خبرگان با انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان برگزار شود هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه و حوزه های فرعی همان هیأت اجرایی شهرستان و بخش در انتخابات خبرگان است.

وی تأکید کرد: در ماده 9 قانون انتخابات مجلس خبرگان که در سال 59 به تصویب رسید، مجری انتخابات مجلس خبرگان را وزارت کشور انتخاب کرده است و آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان به پیشنهاد وزارت کشور و به تصویب شورای نگهبان می رسد.

در ادامه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: در حال حاضر در مورد کلیات این طرح بحث می کنیم و وارد جزئیات نشدیم؛ ضمن آنکه در مورد آیین نامه های تصویبی هر قانون این موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع می شود و تدوین آیین نامه به معنای تفویض اختیارات نیست.

کد خبر : ۲۹۶۴۵۳