خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته؛

نرخ مرگ و میر نوزادان در نوار غزه افزایش یافته است

باتوجه به گزارش منتشر شده توسط سازمان ملل متحد، برای اولین بار در 50 سال گذشته، نرخ مرگ و میر نوزادان در نوار غزه افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،  باتوجه به گزارش منتشر شده توسط آژانس کمک رسانی سازمان ملل متحد به پناهندگان فلسطینی، برای اولین بار در 50 سال گذشته، نرخ مرگ و میر نوزادان در نوار غزه افزایش یافته است.

باتوجه به گزارش منتشر شده توسط سازمان ملل متحد، تعداد نوزادانی که در نوار غزه پیش از یک سالگی جان خود را از دست می‌دهند در چند دهه اخیر کاهش یافته‌ و از 127 مرگ در 1000 تولد در سال 1960 میلادی، به 22.2 مرگ در میان 1000 تولد در سال 2008 میلادی کاهش یافته بود.

اما در آخرین آمارگیری سازمان ملل در سال 2013، از مرگ و میر نوزادان در نوار غزه، این آمار به 24.4 مرگ در 1000 تولد افزایش یافته است.

مدیر برنامه سلامت آژانس گفت: «وقتی نتایج نرخ مرگ و میر نوزادان در نوار غزه بدست آمد، به دلیل افزایش این نرخ، دانشمندان ما در رابطه با صحت اطلاعات تردید داشتند و به همین دلیل اطلاعات و آمار مربوط به نوار غزه مجددا جمع‌آوری شد که نتایج مشابهی به همراه داشت. دلیل اینکه آمار سال 2013 امروز منتشر شد نیز همین امر بوده است.»

وی ادامه داد: «بستن نوار ساحلی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی، ممانعت این رژیم از ورود کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه و عوامل دیگر در افزایش این نرخ تاثیر داشته است.»

 

کد خبر : ۲۹۶۴۰۹