خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز

سرانه بهداشتی درمانی عادلانه توزیع نشده است

استاندار البرز با بیان اینکه توزیع سرانه‌ بهداشتی و درمانی در این استان ناعادلانه است گفت: متأسفانه در حال حاضر مناطق بالای محدوده کلانشهر کرج از سرانه‌ مناسب‌تری نسبت به پایین شهر برخوردارند.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی، امروز  در "چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان" درباره بخشی از مصوبه این شورا که به جانمایی زمین برای ساخت بیمارستان فرهنگیان اختصاص داشت، با اشاره به وضعیت نامناسب سرانه‌های بهداشتی و درمانی استان گفت: یکی از کمبودهای جدی کلانشهر کرج و به ویژه فردیس با 500 هزار نفر جمعیت، موضوع تخت‌های بیمارستانی‌ست.

وی با اشاره به آمار ناعادلانه توزیع سرانه‌های بهداشتی در این استان افزود:  با وجود اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی در سطح ملی 1/7 درصدست، این رقم  در البرز به 4 دهم درصد می‌رسد که حتی نیم تخت بیمارستانی نیز نخواهد بود.

طهایی با بیان اینکه در جریان دو بار سفر وزیر بهداشت این موضوع مطرح شده و افزایش این سرانه‌ها مطالبه‌گری شده است، گفت: متأسفانه در حال حاضر مناطق بالای محدوده کلانشهر کرج از سرانه‌ مناسب‌تری نسبت به پایین شهر برخوردارند و این در حالی‌ست که جنوب شهر کرج همانند فردیس در اوج محرومیت حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارد.

وی با بیان اینکه تدوین نقشه اطلس بهداشتی کلانشهر کرج می‌تواند تا حد زیادی گشایشی در حوزه عدالت بهداشت و درمان کلانشهر کرج باشد خاطرنشان کرد: این سند در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در حال ترسیم است و این مسئله به صورت جدی در تدوین طرح جامع اطلس بهداشتی کرج مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر : ۲۹۶۳۶۷