خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر به دولتی ها برای خرید کامپیوتر تولید داخل؛

بازدید وزیر صنعت از مجتمع کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۳۴۶

مهندس محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت با هیاتی همراه از مجتمع صنعتی ماتریس تولید کننده کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ بازدید و از توانمندی ها و پتانسیل های داخلی در تولید این اقلام دیدن کرد.

مهندس محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت با هیاتی همراه از مجتمع صنعتی ماتریس تولید کننده کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ بازدید و از توانمندی ها و پتانسیل های داخلی در تولید این اقلام دیدن کرد.
 

به گزارش ایلنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید با بیان این که کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ در لیست اقلام تولید داخل این وزارت خانه قرار دارد اظهار داشت :دولت در نقش حمایت کننده به تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته ابلاغ داشته است که می بایست نیازهای سازمانی خود را از تولیدات داخلی تامین کنند. وظیفه دولت در این دوره ،‌ حمایت از توسعه فعالیت های بخش خصوصی و بهره گیری از شرایط به وجود آمده و کمک به توانمند سازی بخش خصوصی است.
وی در خصوص دغدغه های مدیران این واحد تولیدی در خصوص مناقصات دولتی که تخلفاتی در قالب سفارش برندهای خاص و اقلام وارداتی دیده شده است تاکید داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صنعت کشور تمام قد در مقابل این گونه تخلفات ایستاده است و لزوم برخورد قاطع با فساد موجود در برخی مناقصات دولتی را در دستور کار خود قرار داده است.
محمدرضا نعمت زاده تولید کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ را گامی به جلو در صنعت کشور برشمرد و افزود: تولید این اقلام با دیگر کالاها تفاوت چشمگیری دارد و این تفکر که می بایست روند تولید در این واحد تولیدی را با کارخانه های دیگر مقایسه کرد تفکر اشتباهی است.
وی اضافه کرد: تولید محصولات فناوری اطلاعات به زیرساخت هایی ویژه نیاز دارد و می بایست این کالاها را در زمره کالاهای خاص قرار داد و لزوم تغییر نگرش مسئولین و مدیران دولتی و خصوصی به تولیدات این چنینی را می طلبد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بازدید خود از مجتمع صنعتی ماتریس ، تولید کننده کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ تحت لیسانس MSI تایوان پیشنهادی نیز برای مدیران این کارخانه داشت.
وی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت آموزش و پرورش با توجه به نوع محصولات تولیدی این کارخانه و نیاز قشر دانش آموزان به این کالاها آماده حمایت و همکاری همه جانبه در خصوص ارائه این محصولات با تسهیلات آسان برای دانش آموزان سراسر کشور با گروه صنعتی ماتریس است.
نعمت زاده در پایان این بازدید با بیان این که وظیفه فعالان اقتصادی است که از فضای به وجود آمده با دید ملی و توسعه ملی و  منافع همگانی ببینند گفت: وظیفه همه دست اندرکاران بخش صنعت، معدن و تجارت  در حمایت از این گونه تولیدات سنگین است  و امیدواریم با گشوده شدن و بهبود شرایط در آینده شاهد رونق بیشتر باشیم، چرا که  تولید در ایجاد رونق پیشران است و به همین دلیل وظیفه تولید کنندگان خدمات فناوری اطلاعات سنگین تر است.

 

دولتی‌ها حداکثر توجه به تولید داخل را داشته باشند

 

وزیر صنعت می گوید: تولید کامپیوترهای بدون کیس ارزان قیمت ولی پیشرفته در تیراژ انبوه در جهت اجرای سیستم آموزش ملی چه در سطح مدارس و چه در سطح دانشگاه ها باید برنامه ریزی و عملیاتی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید خود از مجتمع تولیدی ماتریس که اولین تولیدکننده کامپیوتر های بدون کیس و لپ تاپ‌های پیشرفته با برند MSI در ایران است، به مدیران آن توصیه کرد که با تعمیم رایانه به حوزه گسترده آموزش‌های متوسطه و عالی به تحقق این پروژه ملی کمک کنند.
محمد رضا نعمت زاده که همزمان با سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران به محل این کارخانه در شهرک صنعتی پرند رفته بود، ضمن بازدید از خطوط پیشرفته تولیدی در این مجتمع و دقت در ملزومات رایانه ای، توانایی متخصصان ایرانی در هماهنگی با صنعت جهانی IT را ستود و اظهار کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هرگونه مساعدت در این زمینه آماده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید توصیه هایی به عمل آورد که ممکن است تحقق این توصیه ها عزلت دیر پای صنعت IT ساخت داخل را پایان داده و با حمایت داخلی از تولید ملی مخصوصا در این صنعت، به پایایی و پویایی صنعت کامپیوتر و ملزومات کامپیوتری بیانجامد.
نعمت زاده در بازدید خود از این مجتمع تاکید کرد: تولید داخلی مخصوصا در زمینه کامپیوتر بدون کیس باید حتی به عنوان طرح ملی توسط دولت حمایت شود و سازمان های دولتی در مناقصات خود حداکثر توجه به «توان تولید داخلی» را مد نظر قرار دهند.
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز