خبرگزاری کار ایران

در دیدار عوامل فیلم مزارشریف با خانواده شهید صارمی مطرح شد:

مسئولان برای کوتاهی در حادثه مزارشریف عذرخواهی نکردند

همزمان با 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی، کارگردان و سازندگان فیلم مزارشریف با خانواده شهید صارمی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، خانم روزبهانی (همسر شهید صارمی) در این دیدار با تشکر از  سازندگان این فیلم گفت: بعضی آدم‌ها همیشه هستند و شاید در ظاهر نباشند اما همیشه هستند.

وی با اشاره به بازی ابراهیم برزیده (بازیگر نقش شهید صارمی) در فیلم مزارشریف گفت: این فیلم و بازی ایشان خیلی خوب بود و بازیگر نقش شهید صارمی در فیلم به شکلی رفتار می‌کرد که خیلی شبیه شخصیت واقعی بود و این واقعی بودن در طراحی لباس نیز وجود داشت.

 وی ادامه داد: در فیلم به خوبی مظلومیت و بیپناهی شهدای مزارشریف نشان داده شده به‌خصوص صحنه شهادت شهدای مزارشریف در فیلم مو به تن آدم سیخ می‌کرد و با دیدن فیلم احساس کردیم شهید صارمی دوباره زنده شده است.

وی  با اشاره به اینکه هرگز واقعیت حادثه مزار شریف برای ما گفته نشد؛ افزود: چرا نباید مسولانی که به افغانستان رفتند همچون آقای بروجردی به افرادی که در کنسولگری  بودند؛ بگویند که وضعیت خطرناک است و باید مزارشریف را ترک کنند.

برادر شهید صارمی نیز طی سخنانی گفت: شهید صارمی بسیار باتعهد کارخبرنگاری را انجام می‌داد و حتی در زمانی که در مزارشریف بود علاوه بر کار خبرنگاری به مردم افغانستان بسیار کمک می‌کرد و رابطه خوبی با آنها داشت.

حسن برزیده کارگردان فیلم نیز با اشاره به انگیزه و هدفی که برای ساخت فیلم داشته؛ گفت: حادثه مزارشریف یک بخش مهم از تاریخ معاصر ایران است و از ابتدا انگیزه اصلی ساخت فیلم برای من این بود که درباره این حادثه سؤال ایجاد شده و مشخص شود دلیل  این اتفاق چه بود تا گروهی که در زمان این واقعه مسئولیت داشتند؛ درباره این حادثه جواب بدهند.

وی ادامه داد: حداقل کار این است که کسانی که در زمان حادثه مزار شریف مسئولیت داشتند از خود شخص آقای  حسن روحانی که آن زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود تا امروز که  رئیس‌جمهور است تا سایر مسولان حداقل از خانوادههای شهدا مزارشریف عذرخواهی کنند و دیه و غرامت را پرداخت کنند.

در این دیدار  حسن برزیده  کارگردان فیلم،  ابراهیم برزیده بازیگر نقش شهید صارمی در فیلم مزارشریف، محمود کاظمی مدیرعامل شریکت بهمن سبز پخشکننده فیلم، نازنین دهقانی مدیر دبیرخانه کمپین اطلاعرسانی و تبلیغات فیلم و علی زادمهر مدیر ستاد خبری فیلم حضور داشتند.

این فیلم؛ اوایل شهریور 94 در سینماهای تهران و شهرستان اکران می‌شود.

فیلم مزارشریف داستان کشتار دیپلماتهای ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزارشریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 نفر از کارکنان کنسولگری ایران شد.

عوامل فیلم سینمایی مزار شریف عبارتنداز: بازیگران: حسین یاری، مهتاب کرامتی و مسعود رایگان، کارگردان و نویسنده فیلمنامه: حسن برزیده، تهیه‌کننده: منوچهر شاهسواری، بازنویسی فیلمنامه: مهدی شیرزاد، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، مدیر هنری: مشکین مهرگان، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، طراح جلوه‌های بصری: امیررضا معتمدی، صدابردار: حسن زاهدی، مدیر تولید: مسعود فیروزه، عکاس: مهدی دلخواسته، مسئول دبیرخانه ستاد کمپین اطلاع‌رسانی و بازاریابی: نازنین دهقانی، پخش‌کننده: موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، محصول: حوزه هنری.

 صفحه اینستاگرام فیلم سینمایی مزارشریف به آدرسhttps://instagram.com/mazarsharifmovie/ و همچنین  سایت فیلم مزارشریف به آدرس http://www.mazarsharif.ir/ و سایت شرکت  بهمن سبز  بهعنوان پخشکننده فیلم به آدرس http://www.bahmansabz.ir/در دسترس علاقمندان است.

کد خبر : ۲۹۶۲۷۵