خبرگزاری کار ایران

بازی‌تدارکاتی مهم‌تر‌ین دغدغه‌‌ ما است

پیروانی: مقابل تیم‌های عربی کار راحتی نداریم/ نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۲۷۱

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما کمبود بازی‌های تدارکاتی است چرا که بدون بازی‌ تیم محک نمی‌خورد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، امیرحسین پیروانی درباره بازی‌های دوستانه تیم‌ملی جوانان اظهار داشت: اردوهای مدون و مستمری را برگزار کرده و خوشبختانه حدود 90 درصد از شاکله تیم را شناسایی کرده‌ایم و از این پس اردوهای تدارکاتی با بازیکنانی که انتخاب شده‌اند برگزار می‌شود و اگر مشکلی پیش نیاید، دیگر بازیکنی به جمع ملی‌پوشان ملحق نخواهد شد.

وی در ادامه درباره برگزاری 4 دیدار تدارکاتی مقابل تیم‌های سوریه و عراق افزود: ما اردوی خود را در مشهد برگزار خواهیم کرد و در مقابل تیم‌های سوریه و عراق 4 بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم. یکی از مهم‌تر‌ین دغدغه‌ تیم ‌ملی جوانان کمبود بازی‌های تدارکاتی بود که با حمایت فدراسیون و کمیته جوانان قرار است تا با 2 کشور عربی بازی داشته باشیم. در گروه ایران کویت و اردن حضور دارند. بدون‌شک بازی با تیم‌های عراق و سوریه که نوع بازی‌شان بسیار به هم نزدیک است به روند رو به رشد و عملکرد مطلوب بازیکنان کمک بسزایی می‌کند. ضمن اینکه برگزاری دیدارهای دوستانه باعث می‌شود تا بازیکنان به هماهنگی بالایی برسند و کاملا با تفکرات تیم آشنا شوند و ما نیز آنها را محک بزنیم و با پی بردن به مشکلات فنی‌شان، آنها را رفع کنیم.

پیروانی درباره برگزاری دیدارهای داخلی گفت: با تیم‌های بزرگسالان نفت، مازندران، صبا، منتخب‌بیرجند، تاکستان، دانشجویان و امید استقلال بازی‌هایی برگزار کردیم که خوشبختانه این مسابقات دوستانه به روند بهتر شدن ملی‌پوشان کمک کرد.

وی درباره مصاف با تیم کویت یکی از حریفان ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا تصریح کرد: کویت یکی از تیم‌های با سابقه و مطرح فوتبال آسیا است. زمانی قهرمان آسیا بوده و در یک دوره نیز به شدت ضعیف شد، اما فوتبال خوبی را همیشه به نمایش گذاشته است. متاسفانه فقط دو فیلم 25 دقیقه‌ای از این تیم در اختیار داشته و آن را آنالیز کرده‌ایم اما مطمئنا با توجه به رده سنی جوانان، تیم‌ها، بازیکنان و کادرشان مرتبا در حال تغییر است و آن طور که باید شناختی از این تیم نداریم.

سرمربی تیم ملی درباره دیدار مقابل اردن و نپال گفت: دومین تیم عربی که همیشه فوتبالش به یک شکل بوده و نوسانی در نوع بازی از این تیم شاهد نبوده ایم، اردن است. فکر می‌کنم مقابل دو تیم عربی به خاطر نوع بازیشان که معمولا بازی تاخیری و مسائل حاشیه‌ای است، بازی راحتی نداشته باشیم. مصاف با تیم نپال نیز سخت تر خواهد بود چراکه این تیم در حال پیشرفت است و در رده‌های پایه بسیار قوی و خوب بازی می‌کند. تیم هایی مانند نپال، مالدیو، هند، سریلانکا، ویتنام، یمن، تایلند و میانمار معمولا فوتبال بزرگسالان خوبی ندارند اما در رده‌های پایه بسیار قوی عمل می کنند.

پیروانی ادامه داد: نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم. اکنون تمامی تیم‌ها در رده‌های پایه فعالیت زیادی می‌کنند تا بتوانند در رقابت‌های آسیایی عملکرد قابل‌قبولی را از خود بجای بگذارند. تیم ایران نیز تمرینات و برنامه‌های تدارکاتی خود را بکار خواهد گرفت تا بتواند موفق تر از قبل ظاهر شود. ما نباید از پیش خود را برنده بازی بدانیم. تمامی تیم‌ها برای اینکه به مرحله بعدی صعود کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

سرمربی تیم ملی جوانان گفت: امیدوارم حمایت فدراسیون‌فوتبال و کمیته جوانان در کنار تلاش بازیکنان و تفکرات کادر فنی باعث شود تا از این گروه بالا برویم و در جمع 16 تیم برتر قرار بگیریم. با توجه به اینکه با دو تیم عربی همگروه هستیم نیاز به بازی تدارکاتی با تیم های عربی داریم تا بازیکنان به آمادگی خوبی برسند.

وی درباره برگزاری این بازی‌ها در مشهد تاکید کرد: درباره شرایط میزبانی باید بگویم که آب و هوا، اختلاف ساعت، آشنایی کامل با جو و کیفیت زمین بازی و حضور پر شور تماشاگران به تیم میزبان کمک بسزایی می‌کند. قرار است تا 24 مرداد ماه به مشهد سفر کنیم تا بتوانیم خود را با شرایط و کیفیت استادیوم بازی‌ها وفق دهیم.

پیروانی در پایان درباره برنامه این تیم در صورت صعود به جمع 16 تیم برتر آسیا خاطرنشان کرد: برنامه تیم ملی که به کمیته‌فنی ارائه شد، تا پایان مهرماه بوده؛ مطمئنا در صورت صعود برنامه‌های سنگین‌تر و وسیع‌تری خواهیم داشت. ما هدف‌مان موفقیت در بازی‌های پیش‌رو است. باید مسابقات تدارکاتی بیشتری را برگزار کنیم تا بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز