خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

آشنایی با فرهنگ کار و تلاش از اهداف اردوهای جهادیست

استاندار گیلان غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و آشنا کردن این قشر با فرهنگ کار و تلاش را از جمله مهمترین اهداف اردوهای جهادی برشمرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در جلسه ستاد راهیان نور و اردوهای طرح هجرت 3 بر ضرورت فعالتر شدن کمیته‌های راهیان نور استان تأکید و خاطرنشان کرد: فرمانداران با همکاری فرماندهان نواحی شهرستانها به صورت جدی، اعزام اقشار مختلف به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را دنبال کنند.

نجفی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر آثار  اعزام کاروان راهیان نور و اردوهای طرح هجرت دانست و تصریح کرد: مسئولان امر می‌بایست از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و جوانان را بیش از پیش با مناطق جنوبی کشور که مملو از رازهای نهفته و فداکاری های‌ شهدا در این سرزمین است آشنا کنند.

وی همچنین با اشاره به تاثیر  اردوهای طرح هجرت 3 در محرومیت‌زدایی  گفت: این طرح‌ها باید منطبق با اقتصاد مقاومتی، فراگیر و گسترده باشد تا علاوه بر اینکه مردم از آن بهره لازم را می‌برند به توسعه اشتغال نیز بپردازند.

استاندار گیلان به طرح‌های خوب اقتصاد مقاومتی که از سوی سپاه صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا نگاه ما در این حوزه تخصصی باشد.

در این نشست فرمانده سپاه قدس گیلان نیز گفت: در سال گذشته با همکاری دستگاههای مختلف 34 هزار و 580 نفر از این استان از مناطق عملیاتی بازدید کردند که شامل دانشجویان، دانش‌آموزان، نخبگان و اقشار مختلف مردم بودند.

سردار محمد عبداله‌پور اردوهای راهیان نور را بزرگترین عملیات فرهنگی در کشور عنوان کرد و افزود: در فضای جنگ نرم دشمن که بر روی نسل جوان در حال برنامه‌ریزی است این اردوها روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را در جوانان ما زنده کرده است.

وی به ضرورت ساخت اردوگاه راهیان نور گیلان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: امیدورایم با حمایتهای دولت و استاندار محترم امسال شاهد افتتاح این اردوگاه باشیم.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران، فرمانداران و فرماندهان نواحی سپاه استان به ارائه دیدگاهها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 

کد خبر : ۲۹۶۲۶۱