خبرگزاری کار ایران

پس از اظهارات طیب‌نیا؛

مجلس از توضیحات طیب‌نیا قانع نشد

نمایندگان مجلس پس از شنیدن اظهارات وزیر اقتصاد و امور دارایی از توضیحات وی قانع نشدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ سوال ملی مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از وزیر امور اقتصاد و دارایی پس از استماع توضیحات وزیر  و همچنین اظهارات سوال‌کننده در صحن علنی به رای گذاشته شد که نمایندگان با 80 رای موافق٬ 105 رای مخالف و 10 رای ممتنع٬ از پاسخ‌های وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد سوال ملی مهرداد بذرپاش قانع نشدند.

بر اساس این گزارش در پایان توضیحات وزیر امور اقتصاد و دارایی مهرداد بذرپاش اظهار داشت: با توجه به کارت‌های زرد سابق وزیر امور اقتصاد و دارایی (دو کارت زرد)٬ اگر سوال به رای نمایندگان گذاشته شود و وزیر این بار نیز کارت زرد بگیرد٬ استیضاح وی کلید خواهد خورد و در جلسه بعدازظهر هیات رئیسه رسیدگی به این استیضاح بررسی خواهد شد.

پس از این اظهارنظر مهرداد بذرپاش،‌ محمدحسن ابوترابی‌فرد، رئیس صحن علنی مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس با کارت‌های زرد و تعدد آنها استیضاح در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد و مکانیسم استیضاح متفاوت است.

ابوترابی همچنین در مورد توضیحات وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: سیاست وزارت اقتصاد و دارایی بر این اساس است که از تمام ظرفیت کشور برای قطع وابستگی بودجه به نفت استفاده شود و طبق توضیحات ایشان درآمدهای مالیاتی جایگزین مناسبی برای این امر می‌تواند باشد و در چارچوب قانون می‌توان برای رسیدن به این سیاست وصول درآمدهای مالیاتی را در دستور کار قرار داد.

وی همچنین ادامه داد:‌ از دیگر سو نمایندگان نیز معتقدند نگاه به وصول درآمدها باید با مراعات باشد  و در این میان اگر کسی درآمدی ندارد٬ نباید محکوم به پرداخت شود و درآمدهای مالیاتی باید از کسانی دریافت شود که دارای درآمدی مشخص هستند.

کد خبر : ۲۹۶۲۴۳