خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی مردان آسیا - تهران

ژاپن نخستین فینالیست جام هجدهم/ قطر شگفتی‌ساز در رده‌بندی

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۸۷۲

تیم ملی والیبال ژاپن در هفتمین مسابقه خود در جام هجدهم موفق به شکست قطر شد تا با چهار پیروزی و سه شکست راهی دیدار نهایی شود.

به گزارش ایلنا، اولین دیدار نیمه نهایی چهار تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ساعت 15 در سالن 12 هزار نفری آزادی بین تیم های ملی والیبال ژاپن و قطر برگزار شد.

ملی‌پوشان ژاپن در یک رقابت سخت و فشرده با نتیجه 3 بر یک (22 بر 25، 25 بر 23، 25 بر 17 و 25 بر23) موفق به شکست قطر شدند و به فینال جام هجدهم راه یافتند.

ژاپن با 7 مدال طلا، ۳ نقره و 3 برنز پر افتخارترین تیم آسیا است، اما در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در رده چهارم جدول ایستاد. ژاپن در دور مقدماتی مسابقات تنها برابر بحرین و سریلانکا به پیروزی رسید و در مرحله دوم نیز نتوانست هیچ کدام از حریفان را شکست دهد و به عنوان تیم چهارم گروه F حریف کره شد که شب گذشته موفق شد کره جنوبی را از پیش رو بردارد و به دیدار امروز برسد.

قطر که در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا 2013 در رده یازدهم جدول ایستاد و تاکنون نتوانسته مقامی بهتر از هفتمی در این رقابت ها بدست آورد. حضورش در بین 4 تیم برتر آسیا خلق یک شگفتی محسوب می شود و فردا برای کسب عنوان سومی به میدان خواهد رفت.

در این دیدار حدود 2500 تماشاگر ایرانی همراه 100 تماشاگر ژاپنی بودند و تنها تیم ملی والیبال ژاپن را تشویق می کردند.

احمد مساجدی کمک مربی و مترجم سابق تیم ملی والیبال ایران در این دوره از رقابت ها کمک مربی تیم ملی والیبال ژاپن بود. همچنین خوان سیچلو سرمربی تیم ملی والیبال قطر نیز در زمان حضور ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران به عنوان کمک مربی در تیم ملی والیبال ایران حضور داشت و با مساجدی همکار بود.

فینال جام هجدهم فردا از ساعت 17 برگزار خواهد شد که حریف ژاپن در مسابقه بعدی بین تیم های ملی والیبال ب ایران و چین مشخص خواهد شد. همچنین قطر برای کسب عنوان سومی از ساعت 15 فردا باید مقابل بازنده دیدار چین و ایران مسابقه دهد.

هجدهمین دوره از مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از روز جمعه آغاز شده است و تا 17 مرداد در تهران پیگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز