خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی فینا- کازان

صعود شناگران آمریکایی به رده دوم جهانی/ قدرت‌نمایی‌ چینی‌ها در آب‌های روسیه

شناگران آمریکا به رده‌دوم جدول رده‌بندی مسابقات جهانی فینا صعود کردند تا بالاتر از روس‌های میزبان قرار بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، پنجمین روز از مسابقات شنا و چهاردهمین روز از رقابت‌های قهرمانی جهان فینا (کازان ۲۰۱۵) با تقسیم 5 مدال طلا بین آمریکا، چین و ژاپن خاتمه یافت. سهم چین و آمریکا هرکدام 2 طلا و سهم ژاپنی‌ها یک طلا بود.

در نخستین فینال شب‌گذشته “رایان لاکته” آمریکایی سرانجام موفق به کسب نشان طلا شد. او که در ماه ۲۰۰متر مختلط انفرادی مسابقه می‌داد با ثبت زمان یک دقیقه و ۵۵ثانیه و ۸۱صدم ثانیه بالاتر از شناگران برزیل و چین ایستاد.

در فینال دیگر یک شناگر چینی بر سکوی نخست ایستاد. در ماده ۱۰۰متر آزاد مردان که طرفداران زیادی دارد، “نینگ زتائو” با زمان ۴۷ثانیه و ۸۴صدم ثانیه به نشان طلا رسید. ورزشاران استرایا و آرژانتین هم در این ماده دوم و سوم شدند.

سومن فینال هم به طور کامل در اختیار صدرنشین این رقابت‌ها قرا گرفت. در ماده ۵۰متر کرال پشت زنان “فو یوناهو” و “لو ژیانگ” هردو از چین اول و سوم شدند. “یوناهو” با ثبت زمان ۲۷ثانیه و ۱۱صدم ثانیه به مقام نخست رسید. شناگر برزیلی هم در این ماده بر سکوی دوم ایستاد.

طلای ۲۰۰متر پروانه زنان به ژاپن رسید. “ناتسومی هوشی” با رکورد دو دقیقه و پنج ثانیه و ۵۶صدم ثانیه سریعتر ز شناگران آمریکایی و چینی ۲۰۰متر را طی کرد و اول شد.

آخرین طلای دیشب هم در دستان تیم آمریکا آرام گرفت. ماده ۴ در ۲۰۰متر آزاد زنان جایی بود که “کیت لدکی” و سایر هم تیمی هایش پرقدرت ظاهر شدند و با ثبت زمان ۷دقیقه و ۴۵ثانیه و ۳۷صدم ثانیه نهمین طلای کاروان آمریکا را به ارمغان آوردند.

با ثبت این نتایج در پایان روز چهاردهم، چین با ۱۴طلا صدرنشین است.آمریکا هم به لطف 2 طلای امروز ۹ طلایی شد و به رده دوم صعود کرد. روسیه میزبان نیز که تا اموز جایگاه دوم را در اختیار داشت با ۹طلا و نقره کمتر نسبت به آمریکا در رده سوم ایستاد. در ادامه این مسابقات امروز (جمعه) ادامه مسابقات شنا برگزار می‌شود و پرونده مسابقات واترپلوی زنان هم با برگزاری فینال بین تیم های آمریکا و هلند بسته می‌شود.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ به پایان می‌رسد. جمال چاوشی‌فر و آریا نسیمی‌شاد 2 نماینده شنای ایران در این مسابقات هستند که در 4 روز و در رشته‌های قورباغه و کرال پشت با رقیبان خود مسابقه می‌دهند.

day14_image21

رکوردهای ثبت شده در فینال شنا

۲۰۰متر مختلط انفرادی مردان

  1. “رایان لاکته” از آمریکا- ۱:۵۵٫۸۱
  2. “”تیاگو پریرا” از برزیل- ۱:۵۶٫۶۵
  3. “ونگ شان” از چین- ۱:۵۶٫۸۱

۱۰۰متر آزاد مردان

  1. “نینگ زتائو” از چین- ۴۷٫۸۴
  2. “”کمرون مکووی” از استرالیا- ۴۷٫۹۵
  3. “فدریکو گرابیچ” از آرژانتین- ۴۸٫۱۲

۵۰متر کرال پشت زنان

  1. “فو یوناهو” از چین- ۲۷٫۱۱
  2. “اتین مدروس” از برزیل- ۲۷٫۲۶
  3. “لو ژیانگ” از چین- ۲۷٫۵۸

۲۰۰متر پروانه زنان

  1. “ناتسومی هوشی” از ژاپن- ۲:۰۵٫۵۶
  2. “کمیل آدامز” از آمریکا- ۲:۰۶٫۴۰
  3. “ژانگ یوفی” از چین- ۲:۰۶٫۵۱

۴ در ۲۰۰متر آزاد تیمی زنان

  1. آمریکا- ۷:۴۵٫۳۷
  2.  ایتالیا- ۷:۴۸٫۴۱
  3. چین- ۷:۴۹٫۱۰

جدول رده بندی مدال تا پایان روز چهاردهم:

  1. چین با ۱۴ طلا، ۱۰ نقره و 8 برنز
  2. آمریکا با ۹ طلا . 6 نقره و 5 برنز
  3. روسیه با ۹ طلا، 4 نقره و 2 برنز
  4. انگلستان با 6 طلا، یک نقره و 5 برنز
  5. استرالیا با 3 طلا، 2 نقره و 4 برنز
کد خبر : ۲۹۵۸۴۶