خبرگزاری کار ایران

با صدور پیامی صورت گرفت؛

تبریک مدیرکل روابط عمومی قوه قضاییه به مناسبت روز خبرنگار

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه با صدور پیامی فرا رسیدن روز خبرنگار را به جامعه رسانه‌ای کشور تبریک گفت و بر تعامل مناسب و قانونمند دستگاه قضایی و رسانه‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایلنا٬ حسن رحیمی 17 مرداد روز خبرنگار را روز پاسداشت یاد و نام و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای جانفشان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی متعهدانه دانست.

وی در این پیام ضمن گرامیداشت خاطره شهدای گرانقدر عرصه خبر تأکید کرد: اینجانب به‌نوبه‌خود، صادقانه و صمیمی زحمات خالصانه خبرنگاران عزیز به‌ویژه خبرنگاران حوزه دستگاه قضایی را ارج می‌نهم؛ که متعهدانه به مصداق آیه شریفه «یا ایهاالذین آمنوا تقوالله و کونوا مع‌الصادقین» در مقام راستگویان اطلاع‌رسانی قضایی همواره در جهت اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و همراه با راستی و درستی و پایبندی به اصول اطلاع رسانی قضایی که پرهیز از نشر محتویات پرونده‌ها و زیر سؤال بردن آبرو و شخصیت متهمان پیش از رسیدگی کامل به پرونده‌های آنان است؛ گام برمی‌دارند و در این راه همواره پروای از خدای متعال را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

به گفته مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه «در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامیده شده است»، «خنثی کردن بداخلاقی‌های سیاسی و توطئه‌‌های رسانه‌ای دشمنان قسم خورده نظام اسلامی وظیفه سنگین‌تری بر دوش اصحاب رسانه قرار داده است و امید می‌رود که با توکل به خدا همچنان در این راه به منافع ملی بیش از پیش توجه نمایند

متن کامل پیام مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است:

17 مرداد روز خبرنگار، روز پاسداشت یاد و نام و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای جانفشان عرصه خبر و اطلاع رسانی متعهدانه است.

ضمن گرامیداشت خاطره شهدای گرانقدر عرصه خبر که در انجام وظایف خطیر خود آخرین تیتر را با خون سرخ خود نگاشتند؛ برای تمامی خبرنگاران، فعالان و تلاشگران مؤمن و متعهد عرصه خبر و اطلاع رسانی آرزوی توفیق و خدمت رسانی صادقانه، دقیق و متعهدانه دارم.

بدون شک در هنگامه‌ای که به مدد گسترش روزافزون فناوری‌های نوین اطلاع رسانی و حضور رو به توسعه ابزارهای قابل دسترس همگانی در نشر و بازنشر انواع و اقسام خبرها، شایعات، گمانه‌زنی‌ها و ... مسئولیت خطیر و حساس اطلاع رسانی‌های دقیق، بهنگام و مدیریت بهینه عرصه خبر بر عهده رسانه‌های رسمی و خبرنگاران منصف و متعهدی است که با تسلط بر استانداردهای اطلاع‌رسانی خبری و رعایت اخلاق حرفه‌ای خبرهای سره را از اخبار ناسره تمییز داده و با انتشار اخبار صحیح و درست افکار عمومی «جامعه را از تشویش و مخاطره» باز می‌دارند.

در واقع در روزگار تولید انبوه و لحظه‌‌ای اخبار، شایعات و گمانه‌زنی‌هایی که بسیاری از آنها نه بر اساس تعهد رسانه‌ای که بر مبنای منفعت طلبی‌های شخصی و گروهی و پیشبرد مقاصد غیرمردمی در سطح ملی و بین‌المللی است، خبرنگاران فهیم و کاربلد و منصف پیش قراولان افزایش آگاهی و بینش، مبتنی بر واقعیت‌ها و واقع بینی‌ها هستند.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است و در چنین روزهای حساسی که شاهد باز شدن افق‌های جدیدی در عرصه بین‌المللی با تلاش فرزندان غیور کشورمان در تیم مذاکره کننده هسته‌ای هستیم، خنثی کردن بداخلاقی‌های سیاسی و توطئه‌‌های رسانه‌ای دشمنان قسم خورده نظام اسلامی وظیفه سنگین‌تری بر دوش اصحاب رسانه قرار داده است و امید می‌رود که با توکل به خدا همچنان در این راه به منافع ملی بیش از پیش توجه نمایند

کد خبر : ۲۹۵۸۳۷