خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی

توسعه پایدار ورزش به سلامت بانوان کمک می‌کند

نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور گفت: آنچه که توسعه پایدار ورزش در جامعه بسیار مهم به حساب می‌آید، سلامت بانوان به عنوان نیمی از جامعه است که سلامت نیم دیگر جامعه یعنی آقایان را نیز تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دورود، منصوره گرجی امروز در همایش صعود سراسری بانوان کوهنورد کشور به قله 4150 متری «سِن‌بُران» از رشته‌کوه اشترانکوه لرستان که در شهرستان دورود برگزار شد، با اشاره به اجرای این صعود به میزبانی این شهرستان، اظهار داشت: برنامه اجرای این صعود در استان لرستان و شهرستان دورود با توجه به درخواست هیئت کوهنوردی استان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این در شرایطی که درخواست‌های بسیاری برای اجرای صعودهای سراسری بانوان از سراسر کشور وجود دارد و علت تسریع در قبول این درخواست استان لرستان به دلیل جایگاه ویژه استان لرستان در این رشته ورزشی است.

نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور با اشاره به اهمیت توسعه پایدار ورزش در کشور خاطرنشان کرد: آنچه که توسعه پایدار ورزش در جامعه بسیار مهم به حساب می‌آید، سلامت بانوان به عنوان نیمی از جامعه است که سلامت نیم دیگر جامعه یعنی آقایان را نیز تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: پس اجرای برنامه‌های ورزشی برای بانوان در هر استان نشان دهند، نگاه ویژه و توجه مسئولان ورزش استان نسبت به سلامت و توسعه پایدار ورزش در آن استان است.

گرجی در ادامه با اشاره سایر برنامه‌های صعود بانوان در کشور، اظهار داشت: در هفتم شهریورماه صعود به قله سبلان از دو جبهه در دستور کار قرار دارد که در یک جبهه آن برای اولین بار است در کشور که بانوان به طور مستقل یخچال را صعود می‌کنند.

وی افزود: در شهریورماه یک صعود دیگر در استان کردستان در برنامه است و در همین ماه نیز اولین همایش تمرینی آموزشی صعودهای ورزشی ویژه بانوان به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

 نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور خاطرنشان کرد: ضمن آن که در فصل پاییز هم برنامه صعودها در هر چهار هفته ماه برای بانوان برنامه‌ریزی شده ‌و این نشان از تراکم برنامه‌های صعود بانوان است.

کد خبر : ۲۹۵۸۲۶