خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

منطق و تدبیر تیم هسته‌ای کشورمان قابل تقدیر است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: منطق علمی و تدبیر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان قابل تقدیر بود.

به گزارش ایلنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: از منطق علمی، تدبیر و آرامش تیم  مذاکره کننده کشورمان قدردانی می‌کنم٬ چراکه توانستند با شجاعت راهی را بروند که ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن پشتیبانی کرده‌اند چراکه منطق علمی و تدبیر تیم مذاکره‌کننده ایرانی قابل تقدیر بود.

با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای در حال حاضر سر زبان‌هاست، افزود:‌ هم‌اکنون توافق‌نامه در شورای عالی امنیت ملی است و قبلا نیز مجلس شورای اسلامی آن را بررسی کرده و به یاری خدا آنچه خیر ملت است در این‌باره به کشور خواهد رسید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: باید به غرب و آمریکا بگویم بحث‌هایی که علیه ایران می‌شود، حرف‌هایی خلاف و دروغ است و اینکه که کشور ما را به درست کردن سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم متهم می‌کنند٬ ادامه همان عداوت‌هاست و به قول وزیر امور خارجه کشورمان آنها به جای اینکه گذشته را جبران کنند٬ این دروغ‌ها و عداوت‌ها را مجددا ابراز می‌کنند.

امامی کاشانی همچنین در مورد اتهام‌های واهی برخی کشور‌های غربی علیه ایران یادآور شد: رژیم پلید سعودی و رژیم صهیونیستی و داعش که از استکبار غرب نشأت گرفته‌اند٬ همه مثل هم و با هم هستند و غرب همه آنها را حمایت و تروریست را تربیت و صادر می‌کند. اما با همه اینها باز هم آمریکا ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند؛ در حالی که آنان خودشان تروریست‌ها را تربیت و صادر می‌کنند، از طرفی رژیم کودک‌کش صهیونیستی از رژیم سفّاک سعودی حمایت و پشتیبانی می‌کند، این شرایط شماست آن‌وقت ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنید.

امامی‌کاشانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در این‌باره تصریح کرد: طبق فرموده خداوند در قرآن‌کریم، صهیونیست‌‌ها ذاتاً جَلَبَ‌اند، ذاتاً خبیث‌اند.  بنابر این پیامبر  در مورد آنها  به مسلمانان خطاب می‌کند که اگر می‌خواهید راحت زندگی کنید، یهودیان صهیونیست را از جزیرةالعرب بیرون کنید.

وی یادآور شد:  دولتمرمدان آمریکا و غرب  بدانند اگر همه این کارها را انجام می‌دهند تا رژیم صهیونیستی از آنها راضی شود، بهتر است بدانند آنها هیچگاه رضایتی نخواهند داشت بلکه آنان زمانی راضی می‌شوند که تمام ملت‌های روی زمین از بین بروند و کشته شوند، صهیونیست‌ها می‌خواهند تا مِرفَق دستشان را به خون میلیاردها انسان آلوده کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه توافق انجام شده ان‌شاءالله خیلی خوب است، افزود: این توافقی که انجام گرفته رگه‌ای بیشتر نیست؛ البته خیلی هم خوب است و آن چه که رهبری مطرح کردند که اقتصاد باید مقاومتی شود، شاخه درختی است که آن درخت طبق فرموده امام علی (ع) دین است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دولت باید اقتصاد مقاومتی را هدایت و حمایت کند و مجلس نیز باید قوانین دست‌و‌پاگیر را حذف کند و شرایط ایجاد شود چراکه وقتی شرایط ایجاد شود٬ ثروت می‌تواند راه درستی را طی کند.

خطیب موقت این هفته نماز تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) گفت: ایشان مصداق آیه 23 سوره احزاب  و فردی بود که صدق داشت و صدق نه تنها در راستگویی بلکه تمام اعمال و حرکات او ساری و جاری بود.

کاشانی در پایان با بیان برخی ویژگی‌ها از زبان امام صادق(ع) افزود: از امام صادق (ع) نقل شده که هنگام غضب باید خود را مهار کرد و هنگام عصبانیت فحش نداد و اینها ویژگی‌های یک شیعه است. ایشان می‌فرمایند تقوا داشته باشید و گناه نکنید و بر مکتب اسلام باشید و در عین حال با هم صمیمی باشید. اینها همه توصیه‌های امام صادق (ع) و سفارش ایشان بر وحدت کلمه بوده است.

 

کد خبر : ۲۹۵۸۲۵