خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه شورای اداری اسلام شهر، بهارستان و رباط کریم:

اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکلات شهرستان‌های حاشیه تهران

رییس جمهور با تاکید بر اینکه درآمدهای نفتی باید در بخش زیرساخت ها و اجرای طرح های کلان برای نسل های آینده هزینه شود، از استانداران و فرمانداران کشور خواست تا با بکاربستن همه توان خود به دنبال راهکارهایی باشند که منجر به سرمایه گذاری غیردولتی و افزایش تولید بدون اتکا به بودجه دولتی شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری سه شهرستان اسلام شهر، بهارستان و رباط کریم، گفت: امروز و پس از توافق وین دولت وظیفه خود می داند که شرایط را برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیش از پیش فراهم سازد.

روحانی با تاکید بر اینکه نظام اقتصادی کشور باید مبتنی بر تولید باشد و نه توزیع، اظهارداشت:باید مدیران همه بخشها بیاندیشند که چگونه می توانند مولد باشند و مرکز تولید را تقویت کنند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه نیروهای مسلح و امنیتی ما باید فضا را برای کار و تولید ، امن نگهدارند و وزرا و مدیران باید با برداشتن موانع کار را برای حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان تسهیل کنند، اظهارداشت: پول نفت نباید صرف هزینه های جاری نظیر حقوق کارمندان شود بلکه باید این درآمدها تبدیل به سرمایه گذاری در طرح های کلان برای نسل های آینده شود.

روحانی افزود: در دیدار مقامها و هیات های خارجی که در روزهای اخیر افزایش داشته است به صراحت گفته ایم مبنای کار این است که سرمایه و فناوری به ایران آورده شود و با یکدیگر صادرات مشترک داشته باشیم.

رییس جمهور با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده به سه شهرستان اسلام شهر ، بهارستان و رباط کریم گفت: هدف ما اجرای طرحهای زیربنایی بوده و از تخصیص های انجام شده به طرح های حمل و نقل و ایجاد شبکه فاضلاب شهری با توجه به اهمیت تردد مردم به تهران و کمبود آب در منطقه و کشور می توان به این موضوع پی برد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر و قدردانی از استقبال گرم و صمیمی مردم این سه شهرستان از هیات دولت، اظهارامیدواری کرد که این سفر منشاء خدمت ، برکت و حرکت در منطقه شود چرا که خدمت به مردمی که وفادار به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی هستند، وظیفه ما است.

رییس جمهور با اشاره به برخی مشکلات شهرستانهای حاشیه تهران و پیامدهای قرارگرفتن در حاشیه پایتخت گفت: شهرستانهای اطراف تهران نیازمند توجه هستند و دولت باوجود محدودیتهای فراوان، نسبت به حل و فصل مشکلات ساکنان این شهرها اهتمام ویژه ای دارد.

روحانی با اشاره به دشواری های آغاز به کار دولت یازدهم با توجه به میراث به جا مانده از دولتهای پیشین افزود: تردید ندارم که همه مشکلات کشور با توجه به عنایات حضرت حق و الطاف حضرت ولی عصر(عج) و ائمه هدی(ع) و فداکاری، ایستادگی ، ایثار و امید مردم به آینده ، حل و فصل خواهد شد.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در این جلسه با اشاره به تخصیص اعتباری بالغ بر چهار برابر اعتبارات استان، به سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم گفت: این رقم با دستور رییس جمهوری و به منظور تسریع در توسعه منطقه و خدمت‌رسانی به مردم شریف این سه شهرستان اختصاص یافته است.

وی با تفکیک رقم‌های اختصاص یافته به بخش‌های مسکن، عمران، شهرسازی، حمل و نقل، بهداشت، منابع آب و طبیعی، کشاورزی، ارتباطات و مخابرات و تکمیل ورزشگاه خلیج فارس اسلامشهر گفت: تنها رقم ۵۰۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته به دو طرح حوزه حمل و نقل این سه شهرستان معادل بودجه کل برخی استان‌ها در سفرهای رییس جمهوری به استان‌ها است.

در این جلسه همچنین از طریق ویدئوکنفرانس و با دستور رییس جمهور، طرح احداث کمربندی جنوبی اسلام شهر، بهارستان و رباط کریم آغاز و نمایشگاه دائمی صنعت مبل و صنایع وابسته به طور رسمی افتتاح شد.

کد خبر : ۲۹۵۶۳۱