خبرگزاری کار ایران

کتاب‌های پرفروش در هفته‌ی دوم مرداد؛

استقبال رمان‌بازها از «موزه‌ی معصومیت» و «فرانک‌اشتاین در بغداد»

آثار تازه‌ واردی مثل «شوهر عزیز من»، «موزه‌ی معصومیت» و «فرانک‌اشتاین در بغداد» در روزهای ابتدایی مردادماه مورد توجه کتابخوان‌ها قرار گرفتند و به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازار کتاب تهران با ورود به دومین هفته‌ی مردادماه کتاب‌های جدیدی را در لیست پرفرو‌ش‌ها می‌بیند و منتظر است با اضافه شدن کتاب‌های چاپ اولی و تازه‌ از تنور چاپ درآمده‌؛ فهرست کتاب‌های پرمخاطب را هم به‌روز کند و هم پروپیمان.

رمان‌های «سمفونی مردگان» نوشته‌ی عباس معروفی، «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» زویا پیرزاد و «شازده کوچولو» سنت اگزوپری با ترجمه‌ی احمد شاملو کتاب‌های نسبتا قدیمی هستند که با درخواست دوباره تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار معرفی کردند و این هفته در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های تهران دیده می‌شوند. همچنین «مثل خون در رگ‌های من»، «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» و «اتفاق» که ماه‌های گذشته در لیست کتاب‌های کتاب‌های پرفروش جا خوش کرده‌ بودند، این هفته نیز در کتابفروشی‌ها جزو پنج کتاب پراستقبال قرار گرفتند. «یادداشت‌های روزانه‌ی محمدعلی فروغی از سفر کنفرانس صلح پاریس» و «علیه تفسیر» هم برای سومین هفته‌ی متوالی به عنوان کتاب پرفروش معرفی شدند. علاوه بر این‌ها آثار تازه‌ واردی مثل «شوهر عزیزم»، «موزه‌ی معصومیت» و «فرانک‌اشتاین در بغداد» نیز در روزهای ابتدایی مردادماه مورد توجه کتابخوان‌ها قرار گرفتند و به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرده‌اند.

ناشرانی چون نیلوفر، مازیار، بیدگل و چشمه بیشترین آثار را در فهرست این‌ هفته‌ی پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

این گزارش، آثار پرفروش‌ برخی کتابفروشی‌های معروف تهران از 10 مردادماه تا 15 مردادماه را بررسی کرده است.

کتابفروشی بیدگل: استقبال مراجعان این فروشگاه از «علیه تفسیر» سوزان سانتاگ با ترجمه‌ی مجید اخگر همچنان ادامه دارد و این کتاب را در صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار داده است. همچنین کتاب «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» نوشته‌ی یوناس یوناسن رده دوم لیست فروش را به خود اختصاص داد و تازه‌ترن نمایشنامه‌ی چاپ شده از مارتین مک‌دونا با نام «جمجمه‌ای در کانه مارا» نیز در جایگاه سوم این فهرست ایستاد. اثر تام ستندیج درباره‌ی تاثیر خوراک در چگونگی اتفاق افتادن روندهای تاریخی به‌نام «خوراک و تاریخ» و زندگی‌نامه‌ی فریدریش هلدرلین به قلم اشتفان سوایگ یا همان «پیکار با دیو» هم از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه بودند که با ورود به تابستان مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند و در انتهای فهرست پرفروش‌های کتابفروشی بیدگل ایستادند.

کتابفروشی رود: دو رمان «ماه الماس» نوشته‌ی ویلکی کالینز و  ترجمه‌ی منوچهر بدیعی و «شوهر عزیرم» از جویس کرول اوتس در این کتابفروشی‌ جزو پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند. رتبه‌‌ی بعدی جدول هم در اختیار «موزه‌ی معصومیت» به قلم اورهان پامورک است. ترجمه‌ی امل نبهانی از داستان «فرانک‌اشتان در بغداد» هم دیگر کتاب پرفروش کتابفروشی رود در این هفته معرفی شد. آسیب‌شناسی مایکل سندل از جایگاه عدالت در تفکر لیبرالیسم یا همان «لیبرالیسم و مسدودیت‌های عدالت» معروف نیز پنجمین کتاب پرفروش این فروشگاه در روزهای میانی مرداد بود.

کتابفروشی گوتنبرگ: حضور سری‌ کتاب‌های تحصیلی و آموزشی دهه‌ی 60 نکته جالب فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه در هفته گذشته بوده است. بر این اساس مجموعه کتاب‌هایی که تحت عنون «آن روزها» منتشر می‌شناسیم از کتاب‌های خاطره‌انگیز وارد شده به لیست پرفروش‌ها به حساب می‌آیند. البته کتاب نوستالوِیک «شازده‌ کوچولو»ی سنت اگزوپریبا ترجمه‌ی احمد شاملو هم در رتبه‌های ابتدایی لیست کتاب‌های پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارد. مجموعه داستان طنز هوشنگ مرادی کرمانی یعنی «ته خیار» نیز این هفته دوباره‌ رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در کتابفروشی گوتبرگ داشته و جزو پنج کتاب پرمخاطب معرفی می‌شود. در کنار این‌ها، اثر معروف و هیجان‌انگیز میچو کاکو درباره‌ی آن‌چه واقعاً در آینده می‌توانیم امید به داشتن آن داشته باشیم که تحت نام «فیزیک ناممکن‌ها» توسط نشر مازیار منتشر شده نیز مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. «وصایای بزرگان تاریخ« که به کوشش محبوبه وفادار و امیر نیرومند گردآوری و ترجمه شده نیز در لیست پرفروش‌های اینجا دیده می‌شود.

کتابفروشی گویا: دو داستان عامه‌پسند «ذهن خالی» هما پوراصفهانی و «بهانه‌ای برای ماندن» مهشید تهرانی در رتبه‌های ابتدایی لیست پرفروش‌های این فروشگاه ایستاده‌اند و «مرشد و مارگاریتا» میخائیل بولگاکف پشت سر آن‌ها قرار دارد. روایت داستانی اورهان پاموک از رابطه‌ی عاطفی یک مرد ثروتمند و دختری فقیر از استامبول به‌نام‌ «موزه‌ی معصومیت» هم این هفته مورد توجه ویژه‌ی مراجعان کتابفروشی گویا قرار گرفته است. اثری علمی از میچ کاکو درباره‌ی مفهوم جهان‌های موازی به‌نام‌ «جهان‌های موازی» نیز فروش خوبی را در این کتابفروشی به خود اختصاص داده و به‌گفته‌ی متصدی فروش این فروشگاه، کتاب‌هایی روانکاوانه و روانشناسانه مثل «ابر مرد» و «تئوری انتخاب» هم در هفته‌ی دوم مرداد با استقبال خوبی مواجه شده‌اند‌.

شهرکتاب آرین: داستان‌های «موزه‌ی معصومیت» نوشته‌ی اورهان پاموک و «زندگی عزیز» از آلیس مونرو که توسط مژده دقیقی ترجمه شده، جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های شهرکتاب آرین هستند. دو کتاب «یادداشت‌های روزانه‌ی محمدعلی فروغی از سفر کنفرانس صلح پاریس» از نشر سخن و «هنر معاصر ایران» حمید کشمیرشکن نیز از جمله آثار تاریخی لیست پرفروش‌های این فروشگاه است. «جغرافیای خانگی» ستاره پارسا داستان دیگری است که اینجا نیز مورد استقبال کتابخوانان قرار گرفته و در کنار آن ترجمه‌ی عرفان ثابتی از «هنر همیشه برحق بودن» آرتور شوپنهاور قرار دارد.

شهرکتاب ابن‌سینا: «بیشعوری» خاویر کرمنت همچنان رتبه‌ی‌های ابتدایی فروش در شهرکتاب ابن‌سینا را به خود اختصاص داده است. نامه‌های احمد شاملو به آیدا سرکیسیان (همسرش) یا همان «مثل خون در رگ‌های من» هم دیگر اثر مورد توجه برای مراجعان این فروشگاه در این هفته بود. همچنین «سمفونی مردگان» عباس معروفی و «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» نوشته‌ی زویا پیرزاد ازجمله داستان‌های مورد علاقه مشتری‌های شهرکتاب این‌سینا در روزهای میانی تابستان معرفی شدند. البته ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور از «هنر شفاف اندیشیدن» رالف دوبلی هم برای مشتری‌های این فروشگاه جذابیت داشته و جزو پنج کتاب پرفروش این هفته است.

شهرکتاب نور: در فهرست پرفروش‌های این فروشگاه در هفته گذشته دو داستان بلند ایرانی «من از گورانی‌ها می‌ترسم» از بلقیس سلیمانی و «اتفاق» گلی ترقی حضوری پررنگ داشته‌اند. بعد از این دو کتاب که در صدر فهرست پرفروش‌‌ها قرار گرفته‌اند، داستان رودلف هوس از سرگذشت خودش به‌نام «مرگ کسب و کار من است» و «پنج نفر در بهشت منتظر شما هستند» میچ آلبوم نیز رتبه خوبی در لیست پرفروش‌های این شهرکتاب را به خود اختصاص داده‌‌اند. «شفای کودک درون» لوسیا کاپاچیونه که تکنیک‌های ساده‌ای پیشنهاد می‌دهد تا به کمک آن بتوانید به فرآیند رهاسازی و شفای کودک درونتان کمک کنید، در رده‌ی بعدی این فهرست قرار گرفته‌ است.

کتاب‌های پرفروش هفته‌ی دوم مرداد
ردیف عنوان کتاب نام نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره‌ی کتاب
1 موزه‌ی معصومیت اورهان پاموک/ مریم طباطبایی‌ها پوینده 29000 ماجرای این کتاب که در دهه ۷۰ میلادی رخ داده، به موضوع عاشقانه بین مردی ثروتمند و دختری فقیر از استانبول می‌پردازد.
2 شوهر عزیزم جویس کرول اوتس/ شورآفرین 18000

چهارده روایت نوآرگونه از جویس کرول اوتس که شمای کلی کتاب به خوبی در عنوان کتاب تصویر شده و از همان ابتدا به خواننده هشدار می‌دهد که: «شوهر عزیز، باید بگویم که من بچه‌ها را کشته‌ام.»

3 فرانک‌اشتاین در بغداد احمد سعداوی/ امل نبهانی نیماژ 18000 داستان زندگی مردی دست فروش را به تصویر می‌کشد که با دوختن تکه‌های بدن کشته‌شدگان بمباران‌ها و درگیری‌های سال 2005 عراق کالبدی را به‌وجود می‌آورد که با دمیده شدن روح یکی از همان کشته‌شدگان در آن کالبد، جان می‌گیرد و در خیابان‌های بغداد به انتقام‌جویی از عاملان کشتارهای بغداد می‌پردازد.
4 یادداشت‌های روزانه‌ی محمدعلی فروغی از سفر کنفرانس صلح پاریس گرداورنده: بنیاد افشار سخن 65000 کتاب حاصل گردآوری ۶ دفترچه از یادداشت‌های روزانه فروغی یا همان ذکاءالملک است که در فاصله زمانی ۲۵ آذر ۱۲۹۷ تا ۱۹ مرداد ۱۲۹۹ نوشته شده است.
5 علیه تفسیر سوزان سانتاگ/ مجید اخگر بیدگل 30000 کتاب به فلسفه هنر می‌پردازد و در آن مقالاتی درباره ادبیات جدید، هنرهای تجسمی و مفهوم زیبایی‌شناسی در هنر درج شده است.
6 مثل خون در رگ‌های من احمد شاملو چشمه 22000 بیست نامه‌ی احمد شاملو به همسرش آیداست که در سال‌های چهل و پنجاه خطاب به او نوشته.
7 اتفاق گلی ترقی نیلوفر 17000 داستان یک خواهر و برادر از کودکی تا شصت‌سالگی.
8 دختری که پادشاه سوئد را نجات داد یوناس یوناسن/ کیهان بهمنی آموت 31000 دست تقدیر قهرمان داستان را ابتدا به یک مرکز تحقیقات اتمی ‌می‌کشاند و پس از آن درحالی‌که ماموران سازمان‌های جاسوسی او را تعقیب می‌کنند، همراه با ‌یک بمب اتمی روانه‌ی سوئد می‌شود.
9 جمجمه‌ای در کانه مارا مارتین مک‌دونا/ بهرنگ رجبی بیدگل 7000 تازه‌ترن نمایشنامه‌ی چاپ شده از مارتین مک‌دونا.
10 ماه الماس ویلکی کالینز/ منوچهر بدیعی نیلوفر 45000 تی . اس . الیوت ماه الماس را نخستین و بزرگترین رمان پلیسی انگلیسی نامیده است.

 

کد خبر : ۲۹۵۴۷۱