خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

راه‌اندازی سامانه تجهیزات مدارس/فعالیت مالی مدارس در حساب مشترک ثبت می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از جدیت دولت برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی زرافشان در سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به تهیه دستورالعمل اجرایی پروژه مهر اظهار داشت: انتظارات خود را از اینکه مدارس چه اقداماتی برای بازگشایی مدارس باید انجام دهند را در این دستورالعمل مشخص کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مالی مدارس از این پس در حساب مشترک ثبت خواهد شد گفت: مدارس فعالیت‌های مالی خود را در یک سامانه ثبت خواهند کرد که این ظرفیت توسط معاونت پشتیبانی ایجاد شده است .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین سامانه تجهیزات مدارس را راه اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق در سفارش و توزیع تجهیزات منابع به خوبی اقدام کنیم.

معاون وزیر اموزش و پرورش با اشاره به سیاست انسداد مبادی بی‌سوادی عنوان کرد: برای تحقق این سیاست چندی پیش دولت مصوبه خوبی داشت و حمایت جدی به ریشه‌کنی در بی‌سوادی را در دستور کار خود دارد.

زرافشان با اشاره به اضافه شدن پایه نهم متوسطه اول در مهر 94 گفت: یک میلیون و30 هزار دانش آموز به دوره تحصیلی متوسط اول در سال تحصیلی 94-95 اضافه می‌شوند که در این راستا تمهیدات لازم در رابطه با منابع انسانی باید لحاظ شود .

وی با تاکید بر ضرورت آموزش و بهسازی نیروی انسانی تصریح کرد: با استقرار نظام 6-3-3 پس از دو سال دوره فنی و حرفه‌ای سه ساله خواهد شد و نیروی انسانی تخصصی و امکانات مورد نیاز برای 350  هزار نفر باید مدنظر قرار گیرد.

زرافشان با بیان اینکه امسال در دوره دوم متوسطه نیروی انسانی آزاد خواهد شد و ما با مازاد نیروی مواجه خواهیم بود گفت: باید یک ساماندهی در دوره اول و دوم اتفاق بیفتد  و از نیروی انسانی آزاد شده برای جبران کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی استفاده شود.

کد خبر : ۲۹۴۶۷۷