خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

اختصاص 70 میلیارد تومان برای جایگزینی تجهیزات فرسوده مدارس/ تحویل 1200 پروژه آموزشی در مهر 94

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در مهر 94 در تهران 17 مدرسه در حواشی تهران مانند پاکدشت ، رباط کریم و پرند تحویل داده خواهد شد که این مدارس بیش از 190 کلاس درس را شامل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رییسی در سی دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد،اظهار داشت: در مهر 94 سه موضوع حایز اهمیت است که نخست بحث تحلیل پروژه‌های نیمه تمام ملی است که با توجه به تخصیص خوبی که در هفته گذشته با پیگیری وزیر صورت گرفت، حداقل 1200 پروژه آموزشی شامل 7 هزار کلاس درس و زیر بنای یک میلیون هزار متر مربع تحویل داده خواهد شد.

وی وضعیت اعتباری عمرانی آموزش و پرورش، سال 94 را بهتر از سالهای قبل توصیف کرد و گفت: 1340میلیارد تومان اعتبار ملی مصوب در سال جاری داریم که نسبت به اعتبار سال گذشته که حدود 900 میلیارد تومان بود،  48 درصد افزایش داشته ایم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال 94 پیش بینی می کنیم بالای 2100 میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بابت پروژه‌های مشارکتی، تخریب و بازسازی و استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

رییسی با بیان این که 92درصد اعتبارات پروژه‌های مربوط به تخریب و بازسازی را تحویل گرفته‌ایم، تصریح کرد: امسال تجهیزاتی جدید خریداری کردیم و فضاهای آموزشی با همراه این تجهیزات تحویل داده خواهد شد. علاوه بر آن 70 میلیارد تومان برای تامین جایگزین تجهیزات فرسوده مدارس اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به مشکلات فضای آموزشی در مسکن مهر گفت: در مهر 94 در تهران 17 مدرسه در حواشی تهران مانند پاکدشت ، رباط کریم و پرند تحویل داده خواهد شد که این مدارس بیش از 190 کلاس درس را شامل می‌شوند.

کد خبر : ۲۹۴۶۷۳