خبرگزاری کار ایران

آیت الله فاضل لنکرانی:

ارتباط حوزه قم با مراکز علمی دنیا مورد توجه باشد

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۶۵۷

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تأکید کرد: ارتباط حوزه علمیه قم با مراکز علمی در خارج از کشور باید به صورت ویژه مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی، ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چشم فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور است.

وی با بیان این که این سازمان وظایف مهمی بر عهده دارد، که یکی از مهترین آن ها معرفی دستاوردهای حوزه علمیه قم در سراسر جهان است، گفت: متاسفانه امروز حوزه علمیه قم با این همه دستاورد شگرف علمی  در بین حوزه های علمیه و دانشگاهی در سراسر جهان شناخته شده نیست.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تأکید بر این که قدر حوزه علمیه قم در دانشگاه های جهان اسلام و حتی در حوزه تشیع مجهول مانده است، گفت: امروزه متاسفانه حتی در حوزه علمیه نجف کتاب ها و پژوهش های حوزه علمیه قم کمتر به چشم می خورد و اکثر کتب و پژوهش های حوزه از دیوار های حوزه های علمیه خارج نمی شود.

وی با بیان این که مراکز تخصصی حوزه از برکات انقلاب اسلامی به شمار می روند، گفت: در مراکز تخصصی حوزه، کتب بسیاری از مکاتب دیگر ترجمه شده، اما این اتفاق هنوز به صورت برعکس شکل نگرفته است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) 1200کتاب را سال گذشته خریده و در اختیار پژوهشگران قرار داده است، خاطرنشان کرد: این یعنی ما از به روز ترین عقاید مذاهب دیگر آگاهیم ولی آنها چنین آگاهی و برداشتی نسبت به ما ندارند.

وی با تأکید بر این که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید برنامه بسیار دقیقی در این زمینه داشته و از توان و ظرفیت مبلغان در حارج از کشور، مراکز فرهنگی و پژوهشگاه ها برای شناساندن حوزه علمیه قم به سرزمین های دیگر استفاده کند، گفت: امروزه پژوهش های استثنایی و نوآورانه ای در قم انجام می شود که از جمله این پژوهش ها می توان به بحث تسلیحات هسته ای، حقوق کودک، فواید راهگشای اصولی و ... اشاره کرد ولی متاسفانه هیچکدام از این پژوهش ها به دنیا عرضه نشده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که فعالیت های علمی بنیادی در حوزه علمیه شیعه نسبت به دیگر مراکز علمی قابل مقایسه نیست و ما سال ها از آنها جلوتر هستیم، تأکید کرد: ارتباط حوزه علمیه قم با مراکز علمی در خارج از کشور باید به صورت ویژه مورد توجه باشد.

وی افزود: باید تمام نهادهای علمی، اجرایی و بین المللی دست در دست هم داده و با همکاری هماهنگ و علمی نظارت علمی حوزه را به سرعت به دنیا منقل کنندو بازخورد آن را نیز دریافت کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان یادآور شد: اخیرا کارگاه آموزشی حقوق بشر، تولید هشت جلد کتاب فاخر در زمینه حقوق کودک، برگزاری 48نشست تخصصی و ... توسط مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز