خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی مردان آسیا؛

سومین پیروزی شاگردان سیچلو مقابل ترکمنستان رقم خورد

تیم ملی والیبال قطر موفق به شکست 3 بر یک تیم ملی والیبال ترکمنستان شد تا سه پیروزی متوالی به دست آورده باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سومین و آخرین روز از دور مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ساعت 13 امروز در سالن فدراسیون والیبال ایران پیگیری شد و تیم های ملی والیبال قطر و ترکمنستان از گروه B به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان قطری ها موفق شدند 3 بر یک و با نتیجه 25 بر 14، 26 بر 28 ، 25 بر13 و 25 بر 20 ترکمنستان را شکست دهند.

سیچلو سرمربی قطری ها که با کسب 6 امتیاز در دو دیدار گذشته صعودشان به جمع 8 تیم برتر نهایی شده بود، در این مسابقه از بازیکنان ذخیره در این دیدار استفاده کرد. تیم ملی قطر در چارچوب مسابقات مرحله دوم باید فردا ساعت 17 مقابل تیم دوم گروه D قرار گیرد. ترکمنستانی ها با شکست امروز بدون امتیاز شدند و از فردا باید برای تعیین جایگاه نهم تا شانزدهم به مصاف تیم سوم گروه D خواهند رفت.

از فردا دوشنبه مسابقات مرحله دوم آغاز می شود. تیم های صعود کرده در این گروه طبق برنامه باید به مصاف رقبای خود از گروه های دیگر بروند. کره جنوبی با این پیروزی به عنوان تیم اول گروه C باید آماده رقابت با تیم نخست گروه A شود که دو تیم ایران و چین تایپه برای این عنوان امشب به مصاف هم می روند.

همچنین پاکستانی ها هم که تا الان با 4 امتیاز نسبت به تایلند 3 امتیازی در جایگاه بهتری از جدول قرار دارند باید در انتظار بازی این تیم و عمان باشند تا تکلیف صعود و یا سقوط شان مشخص شود.

تا به اینجای کار، صعود تیم های ایران، چین تایپه، کره جنوبی، قطر و چین از گروه های B، C و D و A قطعی شده است.

هجدهمین دوره از مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از روز جمعه آغاز شده و تا 17 مرداد در تهران پیگیری خواهد شد. در این مسابقات 16 تیم در 4 گروه به رقابت با یکدیگر می پردازند.

کد خبر : ۲۹۴۶۳۴