خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات تهران مطرح کرد:

عزم جدی وزارت کشور برای برخورد با تبلیغات زودهنگام

رییس ستاد انتخابات استان تهران٬ از عزم جدی برای برخورد با تبلیغات زودهنگام توسط این ستاد خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی در سومین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است در انتخابات پیش‌رو به نحوی عمل شود که با همسویی و همدلی اعضای اجرایی و نظارتی، خدشه ‌به انتخابات وارد نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به عنوان اعضای ستاد انتخابات استان تهران مکلف هستیم با رعایت خویشتنداری قدرت تشخیص را به خود مردم واگذار کنیم کنیم٬ گفت:‌ اجازه نمی‌دهیم در آستانه انتخابات تسویه حساب‌های گروهی و فردی موجودیت نظام را در معرض مخاطره و بدنامی قرار دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود:‌ لازم است اعضای ستاد انتخابات با هم تبادل نظر داشته باشند و بر پایه مرور نگرانی‌های گذشته عمل کنند. هیات نظارت بر انتخابات هنوز به طور رسمی معرفی نشده است اما امیدواریم افرادی سلیم‌النفس برای این مهم معرفی شوند تا بدون پیش‌داوری به این امانتداری التزام نشان دهند.

چاوشی در ادامه با اشاره به اینکه مجریان و ناظران انتخابات ملزم به خویشتن داری هستند گفت:‌ براساس دستورالعمل ستاد انتخابات کشور همه دستگاه‌های مسئول باید جلساتی در مورد نحوه برگزاری انتخابات داشته باشند.سلامت انتخابات در گرو توجه عمیق است.

وی با اشاره به برخی از دستگاه‌ها همچون بهزیستی که ممکن است هدف جهت‌گیری گروهی قرار بگیرند گفت:‌ عملکرد کاندیداها توسط مردم و رسانه‌ها رصد می شود و همه کسانی که صلاحیت آنها تایید شود برای ما به یک چشم دیده می شوند.

معاون سیاسی واجتماعی استاندار افزود:‌ حفظ اعتبار بین المللی که اکنون برای کشور پس از مذاکرات هسته ای حاصل شده است به میزان زیادی به نحوه برگزاری انتخابات نیز بستگی دارد.

وی گفت:‌ ماده 59 قانون انتخابات به صراحت تکلیف همه دستگاه‌ها را در این عرصه مشخص کرده است و باید تلاش کنیم شائبه‌ای در رابطه با عملکرد نهادها ایجاد نشود.

چاوشی در پایان گفت:‌ همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری در امر انتخابات هستند و در این میان مکلف به رعایت قانون هستند.

براساس این گزارش، محمدرضا یوسفی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران هم در این جلسه گفت: استانداری تهران برای برگزاری الکترونیکی انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به یک ماه زمان برای آزمایش صندوق الکترونیکی نیاز دارد و اگر این زمان در دسترس نباشد انتخابات در استان تهران به شیوه سنتی رایج برگزار خواهد شد. در صورتی که زیرساخت‌های لازم همچون صندوق های الکترونیکی تا یکم بهمن آماده شده و تحویل استانداری شود، انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در استان تهران به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

یوسفی به تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات‌ آینده اشاره کرد و گفت: در دستگاه‌های دولتی نباید له یا علیه کسی تبلیغ شود٬ بلکه باید زمینه مشرکت حداکثری مردم فراهم شده و کیفیت برگزاری سالم و بدون حاشیه انتخابات مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران تصریح کرد: باید کارکردها و نتایج حضور مردم در انتخابات برای آنان به خوبی تبیین شود.

وی از تدوین 60 مولفه مهم برای حضور آگاهانه و پرشور مردم توسط اداره کل تحت امر خود خبر داد و افزود: در صورت مشارکت حداکثری مردم مجلسی قدرتمند تشکیل خواهد شد.

این مقام مسئول گفت:‌ مسایل انتخابات رصد می شود و ستاد انتخابات استان عزم خود را جزم کرده تا با تبلیغات زودرس برخورد کرده و فرمانداران شهرستان‌ها دستگاه های نظارتی در این رابطه مراقبت های لازم را انجام خواهند داد.

وی از تدوین منشور اخلاقی انتخاباتی با همکاری وزارت کشور خبر داد و افزود: همایشی در این مورد با حضور هزار نفر از اعضای شوراهای تامین شهرستان های استان، احزاب رسمی کشور و صاحب‌نظران برگزار می شود که قرار است منشور فوق در این همایش توسط اعضای شورا امضا شود.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتخابات سال 88 نشان داد در صورت غفلت، دشمن از بزنگاه‌ها استفاده می‌کند و بنابراین در کنار اینکه باید به رعایت حقوق جامعه پایبند باشیم، نباید بگذاریم تسویه حساب‌های شخصی در این عرصه رخ دهد.

کد خبر : ۲۹۴۶۲۲