خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

20 میلیون زن خانه‌دار در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۶۹

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر 87 درصد از زنان ما از نظر اقتصادی غیرفعال هستند و حدود 20 میلیون زن خانه‌دار در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در حاشیه نشست خبری نمایشگاه و همایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: تاکنون 8 کشور عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه، اندونزی، چین و مالزی برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند. علاوه بر آن مسئول دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی نیز به این همایش دعوت شده است.  29 سفیر مقیم در ایران همچون روسیه، مجارستان، ترکیه و... نیز علاوه بر حضور قرار است؛ زمینه را برای شرکت زنان کارآفرین موفقشان در این نمایشگاه‌ برگزار کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود نبود الگوی مناسبی از توسعه پایدار در کشور چگونه قرار است؛ نقش زنان در توسعه کشور تبیین شود، گفت: قرار بود؛ سند راهبردی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت تدوین شود و مرجعی برای برنامه ششم باشد که این اتفاق نیفتاد و تنها پیش‌نویسی تدوین شده است که در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و بعید است؛ به برنامه ششم برسد.

مولاوردی ادامه داد: سعی ما این است که براساس سند چشم‌انداز 20 ساله و سیاست‌های کلی نظام در این جهت حرکت کنیم، اما هنوز سند جامعی که برای توسعه الگو باشد به تصویب نرسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 87 درصد از زنان ما از نظر اقتصادی غیرفعال هستند و حدود 20 میلیون زن خانه‌دار در کشور وجود دارد. البته بخشی از کشاورزی در کشور برعهده زنان است اما آنها در زمان سرشماری خود را غیرفعال اعلام می‌کنند.

معاون رئیس جمهور افزود: هدف ما از برگزاری این همایش‌ها و نمایشگاه‌ها این است که بتوانیم روش‌های نوین کارآفرینی را در کنار روش‌های سنتی و قدیمی به زنان معرفی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز