خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در گفت و گو با ایلنا:

پرداخت 8 میلیون دلار از صورت وضعیت پیمانکار چینی آزادراه تهران-شمال

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۲۹

مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه تهران-شمال با بیان مبلغ صورت وضعیت پیمانکار چینی برای مدت 5 ماه 11 میلیون دلار بوده است گفت:‌هیچ آب‌بندی در قطعه یک وجود ندارد که باعث سیل چند روز گذشته شود و کارگاه‌ها هم مانع جریان آب نبوده‌اند.

مهران اعتمادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه هیچ نوع آب بند و انحرافی در قطعه یک آزادراه تهران-شمال وجود ندارد، گفت: در قطعه یک آزادراه تهران-شمال هیچ نوع سازه دیواری برای اینکه سد راه سیل باشد وجودندارد.

وی ادامه داد: در سیل آخر سیلاب در مسیر طبیعی خود جاری شد و دلیل جاری شدن این سیل عدم نفوذپذیری آب  و خاک بود.

وی با اشاره به بزرگترین پل منطقه یک آزادراه تهران-شمال، گفت: پل شماره 6 بزرگترین پل در قطعه یک آزادراه تهران- شمال با 319 متر طول است که عرض پل ها چیزی حدود 11.5 متر است و این پل از قسمت جنوبی به منطقه شمالی آزادراه وصل می شود.

اعتمادی با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی پل شماره 6 قطعه یک آزادراه تهران-شمال گفت: این پل در حال حاضر 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ازبیست و پنجم اسفند سال گذشته عملیات ساخت این پل هر روز پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه تهران-شمال تاکید کرد: البته در مقطعی عملیات ساخت و ساز در قطعه یک متوقف شده بود.

وی با تاکید بر اینکه این قطعه در موعد مقرر یعنی پایان سال 95 به بهره برداری می رسد گفت: در حال حاضر 6 پیمانکار در این قطعه مشغول به کار هستند.

اعتمادی ادامه داد: برای ادامه ساخت و ساز در این قطعه به اعتباری نزدیک به 1200 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تونل البرز و تونل تالون از بزرگترین تونل های آزادراه تهران –شمال هستند گفت: پول کل تونل های آزادراه تهران شمال چیزی حدود 28.5 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه تهران شمال با اشاره به افزایش پیمانکاران قطعه یک گفت: در حال حاضر 5 پیمانکار در این منطقه مشغول به کار هستند که البته این جدای از سهمیه پیمانکاران چینی است ودر حال حاضر هر پیمانکار مسئول ساخت 8 کیلومتر از مسیر آزادراه تهرن شمال است. در حال حاضر مبلغ قرارداد یکی از این پیمانکاران چیزی حدود 130 میلیارد تومان است.

اعتمادی  با بیان اینکه کارگاه‌های قطعه یک آزادراه تهران- شمال باعث سیل در منطقه نشده است گفت: در این قطعه آب‌بندی وجود ندارد که باعث سیلاب شود یا اینکه کارگاه‌ها سد راه سیلاب شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه تهران شمال با تاکید بر اینکه 88 درصد مشکل معارض‌ها در قطعه یک رفع شده است گفت: بیشترین معارض را در قطعه چهار داشتیم  ودر حال حاضر تنها 12 درصد از مشکل معارض در قطعه یک رفع نشده است.

اعتمادی ادامه داد: یک چهارم از اراضی مورد نظر را از طریق منابع طبیعی تامین کردیم  و خوشبختانه این سازمان همکاری خوبی با شرکت آزادراه تهران – شمال داشت.

وی با بیان اینکه تونل شماره 13 از مهمترین و حیاتی‌ترین تونل‌های قطعه یک این آزادراه محسوب می‌شود گفت: عمده عملیات حفاری تونل‌های شماره 13، 14 و 15 انجام شده است و تنها 450 متر  از حفاری‌ها در این تونل باقی مانده است که چینی‌ها سرعت قابل توجهی در عملیات حفاری دارند و روزانه چیزی حدود سه متر از تونل توسط چینی‌ها حفاری می شود.

وی ادامه داد: تونل شماره 13 نهایتا در دو ماه یا 70 روز کاری آماده می‌شود که با احداث این تونل یک ساعت از مسیر کاهش می‌یابد و می‌توان گفت از دو ماه دیگر تونل‌های 13،14 و 15 قابل تردد هستند.

اعتمادی با اشاره به مبلغ صورت وضعیت چینی‌ها گفت:  مبلغ صورت وضعیت پیمانکار جینی برای مدت 5 ماه چیزی حدود 11 میلیون دلار بوده که خوشبختانه 8 میلیون دلار آن پرداخته شده و 3 میلیون دلار باقی مانده در حال پرداخت است.

وی همچنین با اشاره به سرعت انجام کار چینی‌ها گفت: خوشبختانه سرعت پیمانکار چینی خوب است اما با توجه به دو سیلی که در سال جاری در منطقه رخ داد 15 درصد از برنامه خود عقب هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز