خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان

210 قرارداد در حوزه زیر ساخت‌های صنعتی منعقد شده است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از انعقاد 210 قرار داد در حوزه زیر ساخت‌های صنعتی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر صیدی، عصر دیروز شنبه (10 مرداد) در حاشیه تور یک روزه درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در صورت بهره‌برداری از این واحدها 2 هزار و 354 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود، افزود: 55 واحد صنعتی برای 2 هزار و 138 نفر در طول 2 سال اخیر در شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در زنجان 13 شهرک صنعتی با 2 هزار و 500 هکتار زمین ناخالص صنعتی و یک هزار و 400 هکتار زمین خالص صنعتی وجود دارد گفت: تاکنون 700 هکتار از این زمینها واگذار شده است.

صیدی، امکان واگذاری زمین بزرگ در مقیاس بالاتر از یک‌ونیم هکتار به واحدهای صنعتی در استان وجود ندارد.

این مقام مسئول زنجان، از احداث شهرک صنعتی صنایع دستی در عوارضی زنجان به تهران و زنجان به تبریز خبر داد و  تاکید کرد: متاسفانه یک سال زمان واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی استان به طول انجامید که همین مساله احداث این شهرک را با تاخیر همراه کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان در این شهرک غرفه با کارگاه برای ارائه صنایع دستی استان پیش بینی شده است.

وی به ناحیه صنعتی ارمغانخانه و تملک زمین برای این شهرک اشاره کرد و افزود: برای شهرک صنعتی صائین قلعه نیز در دستور کار داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سال آینده شهرک‌های صنعتی جدید الاحداث مجهز به زیرساخت‌های محیط زیست می‌شوند.

به گفته صیدی از فرودین سال گذشته تغییر کاربری یک هزار و 190 هکتار زمین برای شهرک‌های صنعتی استان اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه سند شهرک‌های یک، دو و شهرک روی اخذ شده است، ادامه داد: سند واحدهای صنعتی شهرک انگوران و شریف ابهر نیز تا پایان شهریور و مابقی تا آخر سال نهایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان ادامه داد: سال گذشته 7 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده است که با این اقدام 46 واحد راکد مجددا فعال شدند.

این مقام مسئول افزود: وصول مطالبات و تعیین تکلیف زمین‌های واحدهای صنعتی بلاتکیف از جمله اقداماتی است که در اولویت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است که با پیگیری آن 73 هکتار از زمین‌های بلاتکلیف از طریق مراجع قضایی و 10 هکتار نیز بدون طی مراحل قانونی فسخ شدند.

وی به ۲۱ مرداد روز صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد و ادامه داد: همین مساله موجب تاکید مقام معظم رهبری در مورد اشتغالزایی از طریق بنگاه‌های کوچک اقتصادی شده است.

در ادامه این تور یک روزه  صنعتی، حسین تاری مرادی، مدیرعامل شرکت فولاد نورد نوین ابهر نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه شامل 2 فاز است که سال 89، دو هکتار زمین خریداری شد و سال 90 نیز تولید شمش‌های آلیاژی و فولادی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سال 93 نیز فاز دوم شرکت که تولید میلگردهای عاج‌دار ساختمانی است، به بهره‌برداری رسید.

به گفته مرادی اکنون این شرکت برای کمبود سرمایه در گردش با 25 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد نوین ابهر افزود: این شرکت برای 65 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

تاری مرادی ادامه داد: اکثر شرکتهای تولیدی فولاد در زنجان تعطیل هستند و شرکتهای فولادی فعال نیز به امید بهبود شرایط کاری با 25 درصد توان تولید فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان از احداث شهرک صنعتی صنایع دستی در عوارضی زنجان به تهران و عوارضی زنجان به تبریز خبر داد.

در ادامه این بازدید شرکت تجهیز نیروی زنگان تولید کننده روغنهای پایه واقع در شهرک صنعتی زنجان نیز با اشاره به فعالیتهای این مجموعه تولیدی در استان، اظهار کرد: اکنون40 نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه این شرکت نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولان و شرکت نفت است افزود: در صورت حمایت این شرکت می‌تواند بالغ بر 140 نفر اشتغالزایی داشته باشد.

مسئول شرکت تجهیز نیرو با اشاره به اقدامات 9 ماهه تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد خط تولید روغن پایایه و اقدامات در این زمنیه با اصل استانداردسازی و غیره دارای اقدامات مطلوب بوده است یادآورشد: در آینده نزدیک شاهد افزایش و بالا بردن ظرفیتها با محصولات جدید خوایم بود.

وی،  با اشاره به تجهیزات جلوگیری از آلاینده‌ها و خروجی برج تقطیر در این مجموعه افزود: شاهد اقدامات صنعتی مناسب دراین مجموعه هستیم .

یدالله علی آبادی، مدیر عامل شرکت ترانسفورماتورسازی کوشکن نیز در ادامه این تور خبری توجه به مسائل اقتصادی و سیاستهای انقباضی کشوردر واحدهای تولیدی را مهم ارزیابی کرد وگفت: تامین پول نقد و مواد اولیه ضروری برای تولید مهمترین عامل برای فعالیت مجموعه‌های تولیدی کشور است.

مسئول شرکت ترانسفور ماتور سازی کوشکن، با اشاره به مشکلات اقتصادی این مجموعه اظهار کرد: مساعدتها د راین زمینه بسیار حائز اهمیت است..

وی ابراز امیدواری کرد:  برای راه‌اندازی فازهای بعدی برای افزایش خط تولید تا ظرفیت 132 کیلومتری را در نظر داریم.

علی آبادی اضافه کرد: با تامین و دریافت سرمایه‌ها شاهد تولید استاندارد با رعایت مباحث ایمنی در استان خواهیم بود.

وی، ظرفیت موجود در خط تولید اولیه  را با  640 نفراشتغالزایی عنوان کردو گفت: با راه‌اندازی خط تولید جدید 200نفر نیز مشغول به کار خواهند شد.

این مسئول در این واحد تولیدی سرمایه  را نزدیک بر 70میلیارد تومانی برشمرد و گفت: برای سرعت به ظرفیت تولیدی دراین مجموعه نیازمند رفع مشکلات از طرف مقامات ومسئولان استانی و کشور هستیم.

وی، همچنین با اشاره به مواد اولیه  ورودی به این واحد تولیدی  تصریح کرد: ورق هسته‌ای مغناطیسی از کشورهای خارجی به این مجموعه وارد می‌شود.

علی آبادی خاطرنشان کرد: اخذ وامهای کلان برای تامین و پرداخت دستمزد نیروهای انسانی و همچنین باز پرداخت این تسهیلات دراین واحدهای تولیدی در استان حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به اهمیت این موضوع برای ادامه فعالیت این واحدهای تولیدی یادآورشد: بخشش جرایم بالای(500میلیارد) این وامها و تسهیلات از طرف بانکها دارای اهمیت اساسی است.

مسئول این مجموعه تولیدی بزرگ استان، با اشاره به توانایی رقابت این شرکت با کشورهای تولید کننده ترانسفورماتورهای دنیا، اظهار کرد: عامل موفقیت ما در بحث صادرات دانش بومی سازی شده نیروهای انسانی متخصص و کیفیت تولیدات  بوده است.

شرکت تجهیز نیروی زنگان تولید کننده روغنهای پایه، واقع در شهرک صنعتی زنجان، نیزاز دیگر واحدهای صنعتی مورد بازدید خبرنگاران در این تور خبری بود که امینی مدیر این شرکت با اشاره به فعالیتهای این مجموعه تولیدی گفت: اکنون 40 نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی اشتغال دارند .

امینی ، با بیان اینکه این شرکت نیازمند حمایت‌های بیشتر مسئولان و شرکت نفت است افزود: در صورت حمایت مناسب از این شرکت می‌توان شاهد اشتغال  بالغ بر 140 نفر  اشتغالزایی در این زمینه شد.

لازم به ذکر است در ادامه این تور صنعتی یکروزه خبرنگاران از یک واحد سنگ بری و شرکت تولیدی شیشه اهوراجام نیز بازدید کردند.

گزارش: زهرا ملابابائی

کد خبر : ۲۹۴۴۴۲