خبرگزاری کار ایران

بارزانی خروج پ‌ک‌ک از اقلیم کردستان عراق را خواستار شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۴۲۲

رییس اقلیم کردستان عراق، از شبه‌نطامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‎ک‎ک) خواست کردستان عراق را ترک کنند تا در حملات هوایی ارتش ترکیه به مواضع این گروه، غیرنظامیان بی‌گناه قربانی نشوند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در بیانیه‎ای اعلام کرد: «پ‌ک‌ک باید میادین نبرد خود را از اقلیم کردستان عراق دور کند تا این درگیری‌ها از غیرنظامیان بی‌گناه قربانی نگیرد.»

جنگنده‌های اف ۱۶ ارتش ترکیه از تاریخ ۲۴ جولای به طور همزمان حملاتی را علیه مواضع پ‌ک‌ک در عراق و مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه آغاز کردند. پس از حمله تروریستی داعش در شهر «سوروچ» در مرز سوریه و ترکیه که ۳۲ نفر در جریان آن کشته شدند، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه طرحی را با عنوان «جنگ با تروریسم» آغاز کرد.

در حالی‌که پ‌ک‌ک مدعی شده است در حملات هوایی ارتش ترکیه شمار اندکی از نیروهای این گروه کشته شده‌اند ولی خبرگزاری آناتولی، دیروز از کشته شدن حدود ۲۶۰ عضو این گروه و زخمی شدن صدها نفر دیگر خبر داد.

برپایه این گزارش، هر چند حزب دمکراتیک کردستان به ریاست مسعود بارزانی اجازه داده است گروه پ‌ک‌ک اردوگاه‌های خود را در مناطق کوهستانی شمال اقلیم کردستان عراق برپا کند، همواره با پ‎ک‎ک از نظر سیاسی و عقیدتی در تضاد بوده است.

بارزانی در بیانیه خود همچنین از پ‌ک‌ک و دولت ترکیه خواست گفت‌وگوهای صلح را مجددا از سر بگیرند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز