خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در کویت:

ایران برای گفت‌وگوهای جدی با کشورهای همسایه مصمم است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت از آمادگی کشورمان برای همکاری و گفت‌وگوهای جدی با کشورهای همسایه به منظور پایان بخشیدن به بحران‌ها و مشکلات کنونی منطقه خبر داد

به گزارش ایلنا، علیرضا عنایتی در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی گفت: اکنون که با شش کشور بزرگ جهان طی گفت‌وگو و مذاکره به تفاهم رسیده‌ایم، برای مذاکره و تفاهم با کشورهای همسایه به صورت شفاف و جدی و به منظور ساماندهی مشکلات منطقه و تثبیت امنیت و استقرار آن اعلام آمادگی می‌کنیم.
وی افزود: راز موفقیت مذاکرات تهران با گروه 1+5 جدیت و شفافیت طرفین بود. این مذاکرات بر مبنای برد - برد و بدون وجود بازنده به پیش رفت و تهران بر همین مبنا آماده است با عربستان یا هر طرف دیگری بر مبنای شفافیت و صداقت وارد مذاکره و گفت‌وگوی جدی شود.
سفیر کشورمان در ادامه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات ارزنده هسته‌ای دانشمندان جوان ایرانی به کشورهای همسایه خبر داد و تصریح کرد: فناوری هسته‌‌ای ایران امروزه جنبه تجاری و صنعتی پیدا کرده و در اختیار همه کشورهای اسلامی قرار دارد و به عنوان مثال در حال حاضر درصدد احداث مجتمع پزشکی هسته‌ای به ارزش یک میلیارد دلار هستیم. 
سفیر کشورمان در کویت گفت: در اینجا از همه سرمایه‌گذاران کویتی دعوت می‌کنم تا از فرصت استفاده کرده و با حضور در ایران و بهره‌مندی از قانون حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی در منابع بکر و سودآور کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.
عنایتی افزود: در زمینه‌های صنعت و معدن، زغال سنگ، هتل‌داری و صنایع پتروشیمی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری برای علاقمندان کویتی فراهم شده است و بانک‌های کویتی می‌‌توانند با افتتاح شعب در شهرهای ایران حجم سرمایه‌گذاری میان دو کشور همسایه و مسلمان را دوچندان کنند.
سفیر ایران در کویت یادآور شد: منطقه شاهد سه جنگ ویرانگری بود که متاسفانه از خود کشورهای منطقه علیه یکدیگر تحمیل شد، مانند جنگ رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی و کویت و حمله عربستان به یمن. ما معتقدیم زمان آن فرارسیده است که به دوران جنگ‌افروزی پایان دهیم و در اندیشه سازندگی و آبادانی کشورهایمان باشیم.

کد خبر : ۲۹۴۱۰۴