خبرگزاری کار ایران

با حضور اساتید برجسته کشوری

مراسم گرامیداشت استاد "بهزاد کرمانشاهی" برگزار شد

شامگاه پنجشنبه با حضور بسیاری از فرهیختگان و اساتید کشوری و استانی، مراسم گرامیداشت استاد " بهزاد کرمانشاهی" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، شامگاه پنجشنبه با حضور بسیاری از فرهیختگان کشوری و استانی، مراسم گرامیداشت استاد " بهزاد کرمانشاهی" در تالار فرهنگی انتظار این شهر برگزار شد.

در این مراسم، ابراهم رحیمی زنگنه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: باید زنده‌یاد استاد بهزاد کرمانشاهی را آفتابی درخشان و نورانی در آسمان فرهنگ و ادب استان کرمانشاه قلمداد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: استاد بهزاد نه تنها در خطاطی دستانی توانمند داشت بلکه در حوزه شعر به جرات می‌تواند گفت که از چهره‌های برتر کشوری بودند و ایشان را باید در ردیف شعرایی همانند اخوان ثالث، شفیعی کدکندی و... قرار داد.

وی عنوان کرد: جایگاهی که مرحوم استاد بهزاد کرمانشاهی داشت، به میزانی بالا بود که مهرداد اوسطا از این چهره فرهنگی والا به عنوان "فرشته ای در کسوت آدمی" نامبرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کار تدوین یادنامه مرحوم استاد بهزاد کرمانشاهی از دو سال پیش آغاز شده است و در این مسیر بیش از 50 شخصیت فرهنگی و ادبی کشور و استان مقالات و گفتارهایی برای این کتاب وزین ارسال کرده‌اند.

براساس این گزارش در ادامه این مراسم از کتاب " بربلندای بیستون" و نیز تمبر استاد بهزاد رونمایی شد.

محمدجواد محبت، پرتوی کرمانشاهی از شاعران کرمانشاهی در این مراسم، اشعاری درباره مرحوم استاد بهزاد کرمانشاهی سرودند و گروه "رودکی" نیز قطعاتی از موسیقی را اجرا کرد.

در این مراسم، اساتیدی همانند شهرام ناظری، میرجلال الدین کزازی، اسماعیل آذر و محمدعلی سلطانی حضور داشتند.

812708575_3670

812705226_3906

812707903_3907

812323670_12015

عکس و گزارش: میلاد بشارت پور

 

 

کد خبر : ۲۹۳۹۸۱