خبرگزاری کار ایران

تورنمنت اطلس اسپرت - چین؛

بائرمن: مردم به حس من اعتماد کنند/ رفتارهای داوران را نمی توان کنترل کرد

سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران پس از پیروزی برابر اسلواکی و صعود به مرحله نیمه نهایی اطلس اسپرت از نحوه قضاوت داوران ناراضی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، درک بائرمن شب گذشته مقابل اسلواکی از دست داوران میدان ناراضی بود، اما با وجود کنترل بر رفتار خود به خوبی میدان را اداره کرد. تیم ملی با تعویض های مربی آلمانی به برد رسید تا حریف آمریکا در مرحله نیمه نهایی شود.

بائرمن درباره داوری معتقد است: «در میدان رفتارهای داور را نمی توان کنترل کرد ولی احساسات خودمان را می شود کنترل کنیم تا بتوانیم مسیر بازی را از دست ندهیم. این امری طبیعی است و باید تنها به مسابقه و کسب نتیجه فکر کرد.»

در ادامه صحبت های سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران را می خوانید:

 شب گذشته قضاوت داوران تیم و شما را اذیت کرد.

این نوع قضاوت متاسفانه همه را آشفته کرد. نیاز نداریم در زمین با داوران صحبت کنیم و تنها پیزی که اهمیت دارد این است که برنامه تیمی را دنبال کنیم و با این موارد کاری نداشته باشیم. ما هیچ وقت نمی توانیم رفتار داور را کنترل کنیم اما می توانیم احساسات خود را تحت کنترل بگیریم و به آنچه که باید در میدان پیاده شود تمرکز و فکر کنیم.

در جام ملتها این داوری ها ما را اذیت نمی کند؟

نمی شود کاری کرد و چیزی را عوض کرد، اگر می خواهیم به المپیک ریو برویم مجبوریم با آنها مصالحه کنیم. همانطور که در آلمان مردم با باران کنار می آیند و با آن زندگی می کنند. باید به اندازه ای به بلوغ فکری و حرفه ای شدن رسیده باشیم که بدون توجه به مسائل اطراف فقط بازی خودمان را انجام دهیم. این تورنمنت از جهاتی دیگر برای ما مهم است که بتوانیم کار خود را درست انجام بدهیم .پس به بقیه اتفاقات کاری نداریم.

در مسابقه با اسلواکی بخصوص در کوارتر دوم دفاع خوبی را به نمایش گذاشتیم. شما از تیم راضی بودید؟

اگر می خواهیم برای المپیک ریو انتخاب شویم باید به بهترین دفاع در آسیا برسیم. می توانیم بهتر از این هم در دفاع کار کنیم. الان 60 درصد آنچه می خواهم انجام شده است. وقتی برگردیم به تهران بزرگترین کاری که باید بکنیم کار جسمانی و دفاعی است. بعد از آن حمله را در آمادگی جسمانی ترکیب می کنیم. همه دارند تلاش می کنند و همه چیز خوب پیش می رود. امروز جلسه طولانی مدتی را داریم و سعی می کنیم دفاع و حملات این سه بازی را بررسی و نقاط ضعفمان را برطرف کنیم.

الان در حمله بسیار راحت عمل می کنیم و در دفاع قوی ، این مطلب درست است؟

ما می خواهیم گول زدن و تکنیکی گل زدن را سازماندهی کنیم تا راحت و ساده گل بزنیم. به نظر من بی برنامه بازی کردن باعث می شود خیلی راحت گل بخوریم. در سال 2000 در یورو لیگ مربیگری کرده ام. بازیهای ملی زیادی انجام داده ام و حتی تجربه رفتن به المپیک را هم دارم، پس مردم می توانند به حس من اعتماد کنند ،اگر به سطح بالا می خواهیم برسیم باید در دفاع و حمله موفق باشیم. بدون دفاع خوب نمی توانیم پیروز شویم. الان تمام بازیکنان به کار دفاعی فکر می کنند. بسیار مهم است با دفاع خوب و بازی ساده پیروزی شویم. درپایان بائرمن با توجه به صحبتهای روزهای قبل اشاره می کند و منظور از آمادگی حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی بالاتر نرود را این طور می گوید: نباید بگذاریم با فشار بیش از حد، آنها آسیب نبینند.

کد خبر : ۲۹۳۸۸۵