خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار همتای عراقی:

گفت‌وگوی منطقه‌ای برای فیصله دادن به سوء‌تفاهم‌ها برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۲۶۶

وزیر امورخارجه ایران در ادامه سفر خود به عراق با همتای عراقی خود ابراهیم جعفری در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم جعفری با بیان اینکه عراق وطن دوم ایرانی‌هاست، گفت: زمانی این سفر انجام می‌شود که شما پیروزی مسلمی را در موضوع هسته‌ای رقم زده‌اید.

وزیر امورخارجه عراق ضمن تبریک این دستاورد بزرگ، آن را مسئله‌ای دانست که با شجاعت و حکمت حل شد.

وی افزود: این توافق آثار و تبعات مثبتی در جهان خواهد داشت و مسلماً عراق و کشورهای منطقه نیز تأثیر بسزایی از آن می‌پذیرند.

در این دیدار وزیر خارجه کشورمان نیز اظهار داشت: آنچه به لطف خدا انجام شد، می‌تواند شروعی برای پایان دادن به مشکلات منطقه باشد.

محمدجواد ظریف اضافه کرد: هم‌اکنون بهترین کار این است که یک گفت‌وگوی منطقه‌ای برای فیصله دادن به سوِء‌تفاهم‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به خطرات مشترکی که کل منطقه را تهدید می‌کند به ویژه تروریسم و افراط‌گرایی، بر همکاری و همفکری کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق برای پایان دادن به این بحران تاکید کرد.

دو طرف همچنین در خصوص مسائل دو جانبه به ویژه در حوزه‌های مالی و اقتصادی و نیز در خصوص مشکلات اتباع دو کشور رایزنی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز