خبرگزاری کار ایران

شب گذشته

آتش‌سوزی در شهربازی شاهد قم/ دیوار مرگ از بین رفت

ساعت یک بامداد دوشنبه بر اثر نقص فنی وسایل برقی پشت دیوار مرگ پارک ۷۲ تن این دیوار دچار حریق شد و در آتش سوخت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اعلام کرد: این آتش‌سوزی هیچ‌گونه تلفات جانی در برنداشته، اما این دیوار در آتش سوخت و از بین رفته است.

به گفته یکی از شاهدان این حادثه می‌توانست دیوار مرگ واقعی باشد، چراکه وسایل مناسب برای اطفاء حریق در این پارک وجود نداشت و تنها دو کپسول کوچک برای خاموش کردن آتش آورده شده بود.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان مدیریت شهری اعلام شد مدیریت شهربازی بر عهده بنیاد شهید قم بوده و شورای شهر و یا شهرداری هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این مجموعه ندارند.

پس از پیگیری‌های انجام شده مسئولان بنیاد شهید قم هم اعلام کردند مسئولیت این مجموعه بر عهده یک شرکت خصوصی در تهران است و مدیریت شرکت مسئولیت امنیت و استانداردسازی شهربازی را بر عهده دارد.

مدیر روابط عمومی اداره استاندارد استان قم اعلام کرد: دیوار مرگ شهربازی «شاهد» مجوزی برای فعالیت ندارد و این اداره موضوع را پیگیری خواهد کرد و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

حسین یوسفی ادامه داد: این اداره به وسایل بازی غیر استاندارد مجوز فعالیت نخواهد داد و همشهریان می‌توانند فعالیت هرگونه وسیله غیر استاندارد را در شهربازی‌های استان به اداره استاندارد گزارش دهند.

کد خبر : ۲۹۱۷۲۶