خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر استان تهران:

کارگران خواهان بازگشت توجه دولت به اقتصاد صنعتی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۱۲۹

دبیر اجرایی خانه کارگر استان تهران می‌گوید بعد از اعلام توافق اخیر سوگیری‌های اقتصادی دولت نشان دهنده نگاه دولت یازدهم به مسائل کارگری است.

اسماعیل حق پرستی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تا قبل از اعلام توافق اخیر هسته ای اینطور استنباط می شد که به دلیل تحریم های اقتصادی دولت ناچار به استفاده از سیاست های اقتصادی سوداگرانه است اما حالا که با توافق حاصل شده مسئله برداشته شدن تحریم ها جدی شده است از دولت انتظار می رود تا بیشتر از گذشته برسیاست های اقتصادی صنعتی و مولد متمرکز شود.

این فعال صنفی کارگری افزود: در زمان اعمال تحریم ها می گفتند که برای کارفرمایان امکان دستیابی به ماشین آلات جدید، لوازم یدکی و حتی برخی مواد اولیه تولید وجود ندارد و حتی بازرگانان برای واردات محصولات نهایی و مصرفی خارجی نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

وی ادامه داد: هرچند این وضعیت در سالهای پیش از تشدید تحریم های اقتصادی نیز وجود داشت اما شرایط همین چند سال اخیر طوری پیچیده بود که جامعه به ناچار واردات کالاهای مصرفی خارجی را قبول کرده بود.

حق پرستی گفت: حالا که توافق شده و قرار است با برداشته شدن تحریم ها امکان دستیابی ایران به دارایی های مسدود شده و فناوری های صنعتی فراهم شود از دولت انتظار می رود که از بخش تولید حمایت کند.

دبیرخانه کارگر استان تهران گفت: حمایت از بخش تولید به معنی توجه صرف به سرمایه داران صنعتی و کارفرمایان نیست دولت باید در سیاست گزاری های خود به کارگران هم توجه کند.

وی افزود: بصورت مشخص تقویت و نظارت دقیق تر بر اجری قوانین کار و تامین اجتماعی خصوصا در بحث تامین معاش کارگر، ارائه حمایت های اجتماعی، کاهش حوادث کار، اهمیت دادن به تخصص کارگر و پررنگ شدن نقش نهادهی صنفی کارگری از جمله مسائلی است که کارگران در بعد از اعلام توافق هسته ای انتظار دارند تا دولت به آنها توجه کند.

حق پرستی ادامه داد: اگر در دوران کنونی دولت قصد توجه بیشتر به اقتصاد صنعتی را داشته باشد خواه ناخواه باید شاهد بهبود وضعیت حقوق اجتماعی کارگران باشیم زیرا در اقتصاد صنعتی برعکس اقتصاد سوداگرانه نیروی انسانی یک شخص مهم تلقی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز