خبرگزاری کار ایران

فانی:

انجام فعالیت‌های مشارکتی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۱۰۹

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش انجام برنامه ها و فعالیت های مشارکتی است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی در نشست مشترک خود با رئیس و معاونان سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: یکی از مهم ترین پنج سیاست و اولویت آموزش و پرورش در دولت یازدهم انجام برنامه ها و فعالیت های مشارکتی است.

فانی افزود: بر خلاف رویه گذشته در آموزش و پرورش که نسبت به هر نوع مشارکتی واکنش منفی وجود داشت، در حال حاضر از هر نوع مشارکتی که منجر به افزایش توان مادی و معنوی آموزش و پرورش کشور و کمک به حل چالش های این بدنه بزرگ اجتماعی شود، استقبال می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جمعیت 13 میلیونی دانش آموزان و یک میلیونی معلمان، اظهار کرد: این جمعیت در پیوند با حداقل اعضایی که خانواده هر دانش آموز را تشکیل می دهد در حدود 40 میلیون از جمعیت کشور را در بر می گیرد و این به معنای تاثیر آموزش ها در بخش عظیمی از بدنه اجتماع است.

وی ضمن یادآوری محدودیت منابع در آموزش و پرورش، همچنین اهمیت برنامه ریزی برای آموزش مباحثی جدای از مباحث تئوریک به دانش آموزان و سیاست گذاری برای آموزش و تربیت همه جانبه نگر دانش آموزان، خاطرنشان کرد: اهمیت همین موارد است که ما را برای انجام طرح های مشارکتی ترغیب می کند.

فانی تاکید کرد: آموزش و پرورش از هر گونه همکاری با محیط زیست جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست استقبال می کند اما باید برای تامین منابع مالی این مشارکت، اقدامات لازم به عمل آید.

درخواست حمایت از طرح های پژوهشی دانش آموزان در حوزه محیط زیست/ پیشنهاد تشکیل سازمان جوانان محیط زیست

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با شرح مختصری از همکاری های صورت گرفته میان این بخش با سایر نهادها، گفت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در دستور کار این دفتر قرار دارد، برگزاری جشنواره پژوهشی دانش آموزان با همکاری ستاد زیست فناوری - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی با اعلام این خبر که تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی از 401 مورد به 480 مورد در سالجاری افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر دانش آموزان به عرصه پژوهش های نانو نیز ورود پیدا کرده اند و از این رو پژوهش های دانش آموزی از غنای خوبی برخوردار شده است.

زرافشان ادامه داد: محیط زیست نیز می تواند در انجام این پروژه به عنوان همکار سوم ورود پیدا کند و با حمایت از طرح های پژوهشی دانش آموزان در حوزه محیط زیست، به گسترش پژوهش های محیط زیستی در کشور از سطوح پایه کمک کند.

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش نیز پیشنهاد داد: تشکیل سازمان جوانان محیط زیست با نمونه برداری از الگوی سازمان جوانان هلال احمر به منظور ایجاد تشکل پایدار، با برنامه و هدف و داوطلبانه در این حوزه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز