خبرگزاری کار ایران

بخشنامه استاندار لرستان درباره مصرف بهینه برق در اداره‌های استان

استاندار لرستان با ابلاغ بخشنامه‌ای، تمامی نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان را ملزم به صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق برای گذر از پیک تابستان سال جاری کردند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایلنا به نقل  از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، هوشنگ بازوند در این بخشنامه که با هماهنگی استانداران مرکزی و همدان ابلاغ شده تاکید کرده با توجه به پیش بینی وزارت نیرو مبنی بر رشد و افزایش مصرف برق از تیر تا شهریور ماه سال جاری به دلیل افزایش دما، تمامی دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌ها ضمن پرهیز از هرگونه اسراف و زیاده‌روی در مصرف برق، ضمن مدیریت بهینه مصرف در ایام تابستان و اوج بار، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تأمین نیاز مشترکان و مصرف‌کنندگان با مشکل و محدودیت مواجه نشود.

در این بخشنامه آمده است:نظر به اینکه بخش مهمی از مصارف برق در این دوره زمانی مربوط به ساختمان‌های اداری و به ویژه ساعات ظهر و بعدازظهر (11 تا 16) صرف سیستم‌های سرمایشی می‌شود همکاری و مساعدت همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف برق تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در این زمینه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه صنعت برق کلیه تمهیدات لازم برای تامین نیاز مصرف مشترکا
ن محترم را پیش بینی کرده است تاکید کرد با کاهش مصارف غیر ضروری و صرفه‌جویی در مصرف برق خللی در تأمین برق مستمر ایجاد نخواهد شد.

فرهاد شبیهی افزود: مشترکان با به کار بستن برخی راهکارهای ساده مانند تنظیم مناسب درجه سرمایش کولرها، استفاده از دور کند کولرهای آبی، خاموش نمودن لامپ های اضافی، عدم استفاده هم زمان لوازم برقی و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعات اوج بار می توانند مصرف برق را تا حد زیادی کنترل کنند.

کد خبر : ۲۹۰۶۲۴