خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

سربازان عرصه دیپلماسی با حفظ آرمان‌های انقلاب خوش درخشیدند

استاندار گیلان با اشاره به موفقیت مذاکرات هسته‌ای، گفت: سربازان عرصه دیپلماسی کشور با حفظ آرمان‌های انقلاب خوش درخشیدند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در دیدار با مدیر کل، معاونان و مدیران تأمین اجتماعی گیلان که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی صورت گرفت، ضمن تبریک موفقیت کشورمان در مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: بحمدا... با حفظ آرمان‌ها و ارزشه‌ایی که توسط مقام معظم رهبری و دولت ترسیم شده بود فرزندان این ملت به نتایج خوب و درخشانی  رسیدند.

وی با بیان اینکه یکی از اثرات اجرای توافق، فروپاشی تحریم‌های ظالمانه علیه کشور است،افزود: فضای جدید موجب می‌شود با استفاده از توانمندی‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگرا بهتر به افقی که برای سال 1404 ترسیم شده است دست پیدا کنیم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت کار بسیار بزرگی بود که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد افزود : نظام تامین اجتماعی در این موفقیت که موجب کاهش مشکلات مردم شد نقش اساسی دارد.

وی بر ضرورت گسترش سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی در قسمت‌های مختلف استان تأکید و خاطر نشان کرد: تلاش دولت حمایت از سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی است و این انتظار در استان از سازمان‌هایی مانند تأمین اجتماعی بسیار بالاست.

نجفی به سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته به سازمان تأمین اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی انتظار می‌رود در طرح‌هایی مانند چوکا، نمایشگاه بین‌المللی استان و شرکت‌هایی دیگر ورود جدی پیدا کنند تا با ایجاد اشتغال در بهبود فضای کسب و کار استان گام مؤثری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه علیرغم تهیه زمین، آب، برق و گاز درخصوص پتروشیمی اقدامی صورت نگرفته بود گفت : با جلسات مختلفی که در تأمین اجتماعی برگزار شد در سفر اخیر رئیس جمهور با درخواست اینجانب 4 شرکت بزرگ که یکی از آنها شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خواهد بود در اجرای  پروژه پتروشیمی لوشان شرکت می‌کند.

استاندار گیلان همچنین بر بدهی‌های معوقه کارفرمایان به تأمین اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: تأمین اجتماعی در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی گام‌های موثری برداشته و درخصوص بدهی‌های کارفرمایان کارگروهی تشکیل داده شده تا بدهی‌ها پرداخت شود.

کد خبر : ۲۹۰۶۱۷