خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای اعلام شد؛

تاکید شورای نگهبان بر صیانت از قانون اساسی و حفظ امانت آرای مردم

شورای نگهبان با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، بر اهتمام خود به صیانت از قانون اساسی و نیز حفظ امانت آرای مردم در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش ایلنا متن کامل بیانیه شورای نگهبان به شرح زیر است :

شورای نگهبان، عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مومنین است و در حقیقت نبض نظام اسلامی به شمار می رود. (امام خامنه ای)

انقلاب اسلامی که با رهبری مردی الهی و مجاهدانی خداجو در بهمن 57 به ثمر نشست در 12 فروردین 58 با رأی اعتماد قاطع مردم به جمهوری اسلامی تثبیت شد و ضمن انهدام کاخ ستمکاران و رژیم وابسته به جهانخواران، امیدی در دل های آزادگان و حق جویان سراسر دنیا به وجود آورد.

جمهوری اسلامی با ارائه الگوی جدید مبتنی بر توحید و مردم سالاری دینی خط بطلانی بر الگوی نظام های استکباری حاکم بر دنیا کشید و راه و روش صحیح رسیدن به سعادت واقعی بشریت را نوید داد.

این پیروزی آغازی بر حرکتی بزرگ در راه رسیدن به مقصود بود و همواره بیم رخنه دشمنان به منظور انحراف از مسیر اصلی انقلاب وجود داشت. اما الطاف الهی و دور اندیشی حضرت امام خمینی (ره) و همراهی یاران راستینش، مانع تعبیر این خواب شوم دشمنان قسم خورده انقلاب شد و با تدوین «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» با کوشش عالمانی خداشناس، میثاقی برای ملت و عنصری برای استحکام نظام نوپای جمهوری اسلامی به ارمغان آمد.

قانون اساسی وظیفه خطیر پاسداری از این میثاق ملی و نیز صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام را بر عهده «شورای نگهبان» نهاد. نظارت بر انتخابات ها نیز در راستای همین مأموریت مهم برعهده شورای نگهبان گذاشته شد تا مناصب و نهادهای اساسی کشور از نفوذ نااهلان و نامحرمان مصون بماند.

اکنون که در سالروز تأسیس این نهاد مقدس و در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز قرار داریم، اعضای شورای نگهبان بار دیگر بر اهتمام خود برای پاسداری از اسلامیت و جمهوریت نظام تأکید می کنند و به درگاه خداوند متعال شکرگزارند که توانسته اند پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با اتکا به خداوند متعال و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام، توفیق پاسداری از شرع مبین اسلام و قانون اساسی و نظارت مستقل، مؤثر و کارآمد بر انتخابات را داشته باشند.

تلاقی سالروز تاسیس شورای نگهبان با پایان ماه ضیافت الهی و عید سعید فطر را گرامی می داریم و بار دیگر با آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی میثاقی دوباره می بندیم و امیدواریم در سایه تأییدات حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداء) و رهنمودهای نایب برحقش مقام معظم رهبری(مدظله)، بیش از پیش بتوانیم نقش خطیر خویش را در دفاع از اسلام و قانون اساسی به احسن وجه ایفا کنیم و در سالی که دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم مانند گذشته با انجام وظایف قانونی خود بار دیگر از امانت مردم صیانت کرده و زمینه حضور پر شورشان در پای صندوق های رأی را فراهم آوریم.

کد خبر : ۲۹۰۵۸۲