خبرگزاری کار ایران

برخوردار در گفتگو با ایلنا :

واگذاری ها شستا را از اهداف اصلی اش منحرف کرد

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد واگذاری بنگاههای زیر مجموعه شستا به بخش خصوصی است تا تفاوت اصلی شستا و بخش خصوصی مشخص شود.

محمد حسین برخوردار در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بدهی دولت به تامین اجتماعی از سنوات گذشته باقی مانده است و دولت به جای تسویه حساب و پرداخت های نقدی شرکت‌های خود را به عنوان رد دیون به تامین اجتماعی واگذار کرده است که همین واگذاری ها مشکلات زیادی برای این سازمان بوجود آورده است.

وی افزود: با این اتفاق از یک سو شستا و صندوق های مختلف وزارت کار از اهداف اصلی خود منحرف شده‌اند و از سوی دیگر بودجه‌ای هم در اختیار دولت نیست تا بدهی های خود را بپردازد!

عضو اتاق بازرگانی ایران و تهران افزود: امیدواریم مدیر عامل جدید شستا بتواند وضعیت تامین اجتماعی را نسبت به گذشته بهبود بخشد اما متاسفانه بنگاههایی در زیرمجموعه شستا هستند که منابع مالی را از بین می برند.

وی گفت: البته یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد واگذاری بنگاههای زیر مجموعه شستا به بخش خصوصی است تا تفاوت اصلی شستا و بخش خصوصی مشخص شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شستا خصولتی محسوب می‌شود و قوانینی که در زیر مجموعه کارخانجات شستا هست قوانین بخش خصوصی نیستند و متاسفانه دستگاه نظارتی هم برای این موضوع وجود ندارد این در حالی است که کارخانجات باید نسبت به ارتقاء تولیدات و تکنولوژی های جدید خود اقدام کنند تا با ارز آوری بتوانند وضعیت موجود را تغییر دهند.

 

کد خبر : ۲۹۰۴۵۵