خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

امیدواریم نتیجه مذاکرات تضمین‌کننده منافع ایران باشد/تشکر از زحمات هیات مذاکره‌کننده

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۳۸۵

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ملت ایران در دوران سخت دفاع مقدس ایران را به محور امنیت و ثبات منطقه تبدیل نمودند، گفت: پیشرفت و توسعه یافتگی فرآیندی مطلقا درون زا است که ریشه در توانمندی‌های ملی دارد و نه رابطه با فلان قدرت و فلان کشور.

به گزارش ایلنا، محمد حسن ابوترابی‌فرد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: ملت بزرگ ایران، مردم شریف، هوشمند و مقاومی هستند که دوران سخت دفاع مقدس را به فرصت طلایی برای پرواز به سوی قله‌های اقتدار و تبدیل ایران به محور امنیت و ثبات منطقه تبدیل نمودند و با گذر همراه با اقتدار و از تحریم‌های غیرانسانی و مبتنی بر قدرت نظام سلطه با ثبات قدم و وحدت ملی و انسجام برآمده از آموزه‌های اسلامی تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب عبور نمودند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت بزرگ ایران مفتخرند که در سخت‌ترین تحریم سازمان ملل و شورای امنیت بزرگ‌ترین حماسه را خلق کردند، با حضور در راهپیمایی‌های بزرگ ملی و روزهای مقدس قدس و 22 بهمن در حقوق ملت بزرگ ایران پای فشردند و از حقوق هسته‌ای خویش دفاع نمودند و بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی اصرار کردند.

وی تاکید کرد: در همین دوران سخت بود که با الهام از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر خلق حماسه سیاسی، حماسه سیاسی بزرگ سال 92 را با مشارکت حدود 73 درصد ملت ایران خلق نمودند و با مدیریت برآمده از نگاه به اقتصاد مقاومتی راه را برای کاهش تورم و تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت هموار نمودند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در همین دوران تحریم شاهد همدلی و هماهنگی دولت و مجلس برای برون‌رفت از تنگناها و دستیابی به آرمان‌های انقلاب بوده و هستیم و در سایه مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب به ویژه سخنان اخیر ایشان در دیدار با مسئولان نظام در ماه مبارک رمضان بوده‌ایم؛ تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی نیز با الهام از تعهد، ایمان، شجاعت، اقتدار و با تکیه بر اقتدار رهبری و حمایت ملت بزرگ ایران بر اصول و خطوط تعریف شده و تعیین شده نظام پای فشردند و نشان دادند که می‌توان از حقوق ملت در برابر نظام حاکم بر جهان دفاع و راه را برای آزادی ملت‌ها و خلق اقتدار و خلق نظامات سیاسی مقتدر و مستقل همراه نمود.

وی ادامه داد: ما ضمن تشکر و تقدیر از زحمات هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملل اسلام و ملت بزرگ ایران امیدواریم که نتیجه مذاکرات تضمین کننده مصالح ملی و منافع ملت بزرگ ایران باشد و مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خویش بر این مهم نظارت و وظایف قانونی خویش را به شایستگی انجام خواهد داد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: توسعه و پیشرفت و حتی رشد اقتصادی کشور در گرو تصمیمات بزرگ و درست و اقدامات دانش بنیان است و نه مدیریت مبتنی بر منابع و مصرف غیر اصولی منابع ارزی و ریالی و بزرگ نمودن حجم دولت و دستگاه‌های اجرایی و رشد هزینه اداره کشور.

وی افزود: پیشرفت و توسعه یافتگی فرآیندی مطلقا درون زا است که ریشه در توانمندی‌های ملی دارد و نه رابطه با فلان قدرت و فلان کشور؛ هزینه‌ نمودن درآمدهای ارزی نه تنها در خلق اقتصاد بزرگ کمک نمی‌کند بلکه کشور را با چالش‌های جدی روبرو خواهد کرد. البته ما نگاه جزیره‌ای به اقتصاد ملی نداریم و در تعامل سازنده با جامعه جهانی هستیم اما دنیا را در آمریکا و مزدوران آن خلاصه نمی‌کنیم و اعتقاد راسخ داریم که ملت بزرگ ایران می‌تواند با استفاده بایسته از ظرفیت‌های خویش و استعدادهای انباشته و نیروهای انسانی عالم و توانمند پایمرد به حفظ و تعامل راه را برای رسیدن به اقتصاد بزرگ هموار بنمایند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همان مردانی که دفاع مقدس را خلق کردند، همان رزمندگان سلحشوری که ما را در برابر تهاجم همه دنیا به پیروزی رساندند، همان دریادلانی که ملت بزرگ ایران در تشییع پیکرهای پاک آنان ایستادگی خود را در کنار آرمان‌های بزرگ شهدا اثبات نمود، همانان می‌توانند امروز راه را برای عزت و اقتدار ملی هموار کنند، راه عزت و اقتدار ما در وحدت، همدلی و انسجام در سایه اسلام و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و خلق اقتصاد مقاومتی است. امیدواریم که با استفاده از ظرفیت‌هایی که در فرا روی ملت بزرگ قرار خواهد گرفت و انشاالله گام‌های با ثبات و مبتنی بر علم و تولید حداکثری و مصرف مدیریت شده برداریم و ایران را در جایگاه بایسته آن قرار بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز