خبرگزاری کار ایران

دیدار ظریف و کری آغاز شد

دیدار «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «جان کری» همتای آمریکایی وی دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به وین، دیدار کری و ظریف و همچنین «علی‌اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا از ساعت ۲۰ به وقت محلی (۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) آغاز شده است.

وزیر خارجه آمریکا بعدازظهر امروز به وقت محلی در جمع خبرنگاران در وین با بیان اینکه فکر می‌کردم گمانه زنی‌ها زیاد شده است و نیاز به شفاف‌سازی وجود دارد، گفت:‌ طی روزهای گذشته پیشرفت کلی داشته‌ایم اما همچنان برخی مسائل مهم باقی مانده است.

کری ادامه داد: این مذاکرات چندین سال است که ادامه داشته است و در روزهای گذشته پیشرفت زیادی داشتیم اما هنوز جایی باید باشیم، نیستیم.

وی به فعالیت‌های فشرده طرفین مذاکره اشاره کرد و افزود:‌ تیم‌های ما هر روز ساعات زیادی کار می‌کنند. همان طور که «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا اشاره کرده است، فقط خواستار یک توافق خوب هستیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد که مذاکرات به صورت فشرده ادامه دارد و تلاش می‌کنیم مذاکرات را تا هفتم جولای به نتیجه برسانیم.

وی تاکید کرد که روزهای آینده تصمیم‌های سختی را پیش رو داریم، چنانچه اراده سیاسی وجود داشته باشد و این تصمیم‌های دشوار گرفته شود، طی روزهای آینده به توافق می‌رسیم.

جان کری با بیان اینکه وزرا برای رایزنی‌های بیشتر به وین می‌آیند، ادامه داد: هیچ‌وقت به این اندازه به توافق نزدیک نبوده‌ایم اما اگر نتوانیم به نتیجه برسیم، آمریکا مذاکرات را ترک خواهد کرد.

کد خبر : ۲۸۸۶۱۱