خبرگزاری کار ایران

شهردار یاسوج در نشست خبری

روزانه 140 تن زباله شهری جمع‌آوری و دفن می‌شود

شهردار یاسوج، از جمع آوری و دفن روزانه 140 تن زباله در این شهر خبر داد و گفت: جمع‌آوری و حمل زباله حدود 450 میلیون تومان هزینه برای شهرداری دارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمدعلی جاوید عصر یکشنبه در نشست رسانه‌ای در محل هتل آزادی یاسوج با اشاره به اینکه 270 نیروی خدماتی شهرداری این شهر سه ماه است مطالبات معوق و جاری خود را دریافت نکرده‌اند. افزود: مجموع بدهی جاری و معوقه شهرداری تا پایان سال 93 تسویه شده و این کارکرد در عمر شهرداری یاسوج بی‌سابقه بوده است.

وی تاکید کرد پرداخت مطالبات نیروهای خدمات شهری از مهمترین سیاست‌های شهرداری یاسوج در این ارتباط است و تلاش ما براین است تا پایان سال جاری تمامی معوقات نیروهای خدماتی به صفر برسد.

این مسوول شهری یاسوج با بیان اینکه شهرداری اکنون بدهکار بازار نیست و این درحالی‌ست که بیشترین مراجعه کننده در زمان آغاز مسئولیت شهردار مهمترین دغدغه مدیران شهرداری بود، اظهار کرد: بالغ بر 14 میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی توسط شهرداری پرداخت شده است.

شهردار یاسوج گفت: شهردار بعد از من خیالش از این راحت است که تامین اجتماعی حساب‌های شهرداری را مسدود نخواهد کرد.

جاوید افزود: بیش از یک‌هزار پرونده در دستگاه قضایی طرح که عمده این پرونده‌ها به کمیسیون توافقات بر می‌گشت و برای رفع برخی مشکلات، کمیسیون توافقات را تعطیل کردیم چون وجاهت قانونی نداشت و بسیاری از آرایی که در دستگاه قضایی صادر شد به نفع شهرداری یاسوج صادر شده است.

وی ادامه داد: پرداخت حقوق ماهیانه 2 میلیارد تومان برای شهرداری یاسوج بسیار هزینه‌بر بوده که درحال گسترش سرمایه‌گذاری‌ها هستیم.

شهردار یاسوج تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که وابستگی شهرداری را از عوارض جدا کرده و به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف برویم.

جاوید گفت: برای ساماندهی حوزه خدمات‌رسانی بیشتر به مراجعان، سیستم‌های پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان را طراحی با اعتبار 750 میلیون تومان راه‌اندازی و وظایف آن را به دفاتر پیشخوان واگذار می‌کنیم.

وی افزود:روزانه 140 تن زباله در یاسوج در بهترین نقطه استان دفن می‌کنیم و این با شعار پایتخت طبیعت مغایرت دارد.

شهردار یاسوج گفت: زباله‌ها به کود کمپوست تبدیل و الان گیر کار شهرداری در نبود زمین است که با وجود تمام پیگیری‌ها متاسفانه همراهی‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

وی هزینه جمع‌آوری و حمل زباله در یاسوج را حدود 450 میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: اعتبار عنوان شده با توجه به وسایط نقلیه کارشناسی شده است.

جاوید، با بیان اینکه سرانه معابر در شهر یاسوج رعایت شده و اشکال کنونی به ساماندهی نبودن صنوف برمی‌گردد، یادآورشد: حدود 700 وانت دوره‌گرد در شهر یاسوج درحال فروش میوه است و برخورد با این صنوف بسیار سخت است.

وی از راه‌اندازی بازار " ماهی " در شهر یاسوج در آینده‌ای نه چندان دور خبر داد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه مشکلات موجود رفع خواهد شد.

شهردار یاسوج گفت: بیش از 70 هزار مترمربع در سه ماهه اول امسال آسفالت خیابان‌های شهری صورت گرفته و نهضت آسفالت ادامه خواهد یافت.

کد خبر : ۲۸۸۵۹۳