خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

سازمان بهزیستی نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

رئیس مجلس شورای اسلامی آسیب‌های اجتماعی را از زیان‌بارترین علل کج‌روی جوامع خواند و گفت: نگاه مسئولین تصمیم‌گیرنده باید به سوی کشف و درمان ریشه‌های آسیب‌ها باشد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 14 تیرماه) در دیدار با رئیس و معاونان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: کار بهزیستی بسیار متنوع و حوزه آن گسترده است و مأموریت‌های زیادی بر دوش دارد و برای انجام این مأموریت‌ها نیازمند تخصص‌های مختلف است.

وی افزود: سازمان بهزیستی برای آنکه بتواند به خوبی از عهده مسئولیت‌های خود برآید نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

لاریجانی با تأکید بر رفع هر چه سریعتر ریشه‌های به وجودآورنده آسیب‌ها و معضلات اجتماعی تصریح کرد: حاکیمت باید به این سازمان نگاه حمایتی داشته باشد٬ زیرا برای رفع علل برخی از آسیب‌ها نیازمند تلاش کلیه مسئولان در سطح کشور هستیم.

وی به رئیس و معاونان سازمان بهزیستی توصیه کرد که در موارد حساس نگاه مسئولان تصمیم‌ساز را نسبت به علل و ریشه‌ها هدایت کرده و از آنها کمک بخواهید.

رئیس مجلس ضمن حمایت از طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده اظهار داشت: کانون خانواده گرمترین و صمیمانه‌ترین مکان برای افراد سالمند و معلول است و اینکه سازمان بهزیستی توانسته در این طرح موفق عمل کند٬ جای بسی خوشحالی است و امیدواریم که بتوانید از ظرفیت های مردمی بیش از پیش استفاده کنید.

وی در ادامه تصریح کرد: دو موضوع مواد مخدر و بیماری ایدز از آسیب‌های اجتماعی زیانباری است که باید جلوی رشد آن به سرعت گرفته شود و نیاز است که رسانه ملی در این امر به کمک سازمان بهزیستی بیاید و همچنین لازم است که در کتاب‌های درسی آموزش‌های لازم در این خصوص گنجانده شود.

در ابتدای این دیدار «محسنی بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاونان سازمان به بیان مسائل و مشکلات سازمان پرداختند.

«محسنی بندپی» گفت: سازمان بهزیستی دو هدف پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در سه مرحله آگاه سازی، غربالگری و مداخله دنبال می‌کند و تا حدود زیادی توانسته موفقیت کسب نماید.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه افزود: سازمان بهزیستی تلاش دارد که در این برنامه بر روی شش بند ارتقاء رفاه اجتماعی و بهزیستی جامعه، الزام قانونی به پیوست سلامت اجتماعی، پیشگیری از بروز آسیب اجتماعی در گروه‌های آسیب‌پذیر، ارتقاء کمی و کیفی خدمات، گسترش مشارکت های مردمی و خیرین و مستندسازی فرایندها جهت الگوسازی برای آیندگان کار کند.

کد خبر : ۲۸۸۵۸۱