خبرگزاری کار ایران

در بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد مطرح شد؛

اتخاذ تدابیر لازم درباره مدیران میانی ناهمسو/شوراهای صنفی تأسیس شود

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به برآورده نشدن خواسته های خود بیانیه صادر کردند.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است :

«ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای تمام کوشندگان عرصه ی علم و دانش ، ما دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی لازم می دانیم پیرو بیانیه پیشین که به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1393 منتشر شده بود به بررسی اجمالی فضای دانشگاه آزاد اسلامی و ارزیابی مباحث مطرح شده در بیانیه مذکور بپردازیم.

 در سال گذشته به منظور پیشبرد اهداف و آرمان های دانشگاه به بیان دغدغه ها و مطالباتی پرداختیم و به امضای 175 نفراز دانشجویان ودانش آموختگان این دانشگاه رسید که به صورت مختصر و کلی به آنها اشاره می کنیم :

1- انتخاب روسای واحد های دانشگاه آزاد اسلامی با اعمال رای و نظر ریاست عالیه دانشگاه و اعضای هیات علمی

2- تسریع و بهبود در روند اعطای مجوز فعالیت به تشکل های اسلامی-سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی

3- بهبود فضای فعالیت دانشجویی و از میان بردن نگاه قیم مابانه مراجع زیربط نسبت به تشکل های دانشجویی

4- ایجاد امکان قانونی برای تشکیل و تأسیس شوراهای صنفی در تمام واحد های دانشگاهی

5- اتخاذ تدابیر لازم درباره مدیران میانی ناهمسو با سیاست های ریاست عالیه دانشگاه، جهت عدم اعمال سلیقه گرایی و اعمال نظر های غیرقانونی و فرا قانونی

اکنون با گذشت بیش از نه ماه از صدور بیانیه ابتدایی و نزدیک شدن به دومین سال تکیه زدن دکتر میرزاده بر مسند ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهد تحولاتی مثبت در برخی از موارد فوق و در عین حال مغفول ماندن برخی دیگر از مطالبات مطرح شده هستیم . لذا بر آن شدیم که در راستای حمایت، همراهی و نقدی مجدد به دوران مدیریت فردی که ریاستش پیام آور تدبیر و امید به دانشگاه بوده است به تشریح این موارد بپردازیم.

در ابتدا با تأمل در حوزه ی تشکل های دانشجویی مشاهده می گردد که اقداماتی سازنده طی یک سال گذشته توسط نهاد های مسئول به وقوع پیوسته است . به نظر می رسد که مدیران این نهاد ها با نگاهی مثبت به فعالین دانشجویی مسیر ارتباط مستقیم و سازنده را با دانشجویان در پیش گرفته اند . مهمترین نمود این موضوع تسریع در بررسی و صدور مجوز برای تشکل های درخواست کننده می باشد .لیکن لازم به ذکر است که کماکان تشکل های احیا نشده و مجوز نگرفته وجود دارد که این امر نشان از وجود کاستی هایی در این حوزه می باشد . اما نگاهی به گذشته بر ما آشکار می سازد میل به تغییر و بهبود در مدیران امروز وجود دارد و این خود شایسته ی قدردانی است . همچنین کنار گذاشتن مدیران میانی نا همسو که در دو سال گذشته به سدی در برابر تنفس هوای تازه در آمده بودند شاید نویدبخش فصلی جدید در فعالیت های این حوزه باشد. مدیرانی که حامل نگاه قیم مابانه به تشکل های سیاسی بوده و با اقدامات رانتی دست به تشکیل و ایجاد برخی تشکل های همسو با امیال و منافع خود بودند و در مواجهه با تشکل های غیر همسو با ابزار هایی چون بر چسب زنی و افترا کمر به حذف این افراد و تشکل ها بسته بودند. اما تغییرات مدیریتی انجام شده روزنه ای از امید به روی ما باز کرده است که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد جبران نقص ها و کمبود های گذشته باشیم.

اما در مورد دو درخواست دیگر که شامل تأسیس شوراهای صنفی و انتخابی شدن روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است، تا کنون هیچ تحول مثبتی را شاهد نبودیم و در هنگام مطرح کردن این مسائل با مدیران مربوطه شاهد بی تفاوتی مسئولان نسبت به اهمیت این خواسته ها می باشیم.

در پایان ذکر چند نکته ضروری است که عملکرد جناب آقای دکتر میرزاده بر مسند ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی را موفق ارزیابی کرده و کماکان خود را از حامیان ایشان در دانشگاه می دانیم. همچنین حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی را در رأس هیات امنای این دانشگاه نعمتی می دانیم که امید بر آورده شدن مطالبات فوق را نوید می بخشد . ما نیز در حد توان خود همچون گذشته در پیگیری و احقاق این مطالبات می کوشیم

کد خبر : ۲۸۵۵۷۲