خبرگزاری کار ایران

تشدید موج بیکاری کارگران نفتی در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۵۳۳

با ارزان شدن قیمت نفت در بازارهای جهانی، تولید شل اویل دیگر برای شرکت های آمریکایی صرفه اقتصادی ندارد و بر همین اساس هر روز بر تعطیلی پلت فرم هایی که بر روی استخراج و تولید شل اویل کار می کردند افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از العربیه، هنگامی که در اجلاس 167 اوپک کشورهای عضو این سازمان تصمیم گرفتند که سقف تولید خود را حفظ کنند برای شرکتهای بزرگ نفتی جهان این امر مسجل شد که قیمت نفت بر روی 50 تا 60 دلار ثابت خواهند ماند.

این تصمیم اوپک سبب شد که تولید شل اویل که قیمت تمام شده آن نزدیک به 70 دلار بود دیگر صرفه اقتصادی نداشته نباشد و از آن زمان تاکنون بنا بر اعلام سازمان انرژی آمریکا 60 درصد از پروژه های شل اویل تعطیل شده باشند.

اما مشکل اصلی برای جامعه آمریکایی بیکار شدن کارگران این شرکت ها هستند. به دلیل قرار گرفتن اکثر چاه های نفتی در ایالت تگزاس مردم این ناحیه جزو اجزای اصلی بدنه کارگری نفتی هستند. بنا بر اعلام سازمان بیمه آمریکا از زمان بحران نفتی شل اویل تاکنون میزان درگیری های فیزیکی، درخواست طلاق و آسیب رساندن به وسایل حمل و نقل عمومی و شهری به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است، اکنون نزدیک به 6 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در خطر بیکاری قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز