خبرگزاری کار ایران

تاخیر پنج ماهه در پرداخت حقوق کارگران «زمستان یورت»شمال شرق

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۵۳۰

منابع خبری در استان گلستان از تعویق 5ماهه در پرداخت حقوق و مزایای بیش از 500 نفر از کارگران معدن زغال سنگ «زمستان یورت» شمال شرق خبر می‌دهند.

کارگران این معدن به ایلنا گفته‌اند، علی رغم گذشت سه ماه از سال جدید هنوز حقوق ماه‌های بهمن و اسفند93 و  همچنین حقوق اردیبهشت وخرداد سال جاری  به آن‌ها پرداخت نشده است

یکی از کارگران معدن ذغال سنگ  «زمستان یورت » شمال شرق با اعلام نارضایتی از شرایط به وجود آمده در معدن، گفت: سال جاری فقط حقوق فروردین ماه پرداخت شده و هنوز از دستمزد باقی ماه‌های دیگر خبری نیست.

این کارگر ادامه داد: در شرایط فعلی اگر اعتراضی هم صورت گیرد مستقیما به اخراج کارگر منجر می‌شود.

به گفتهٔ این کارگر اردیبهشت ماه امسال 80 نفر از کارگران پیمانی معادن زمستان یورت به دلیل عدم نیاز از کار اخراج شده‌اند که البته دلیل اخراج آنان نیز از سوی پیمانکاران عدم نیاز عنوان شده است.

به گفته کارگران علاوه بر تعویق در پرداخت حقوق از سوی شرکت البرز شمال شرق، یکی از عمده‌ترین مشکلات کارگران این است که علی رغم کار طاقت فرسایی که انجام می‌دهند اصلا استراحتی ندارند و حقوق بسیار پایینی دریافت می‌کنند.

منابع خبری همچنین به مشکلات بیمه‌ای کارگران این شرکت معدنی اشاره کردند و بیان داشتند: متاسفانه چندین ماه است که بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و دفترچه‌های درمانی عده زیادی از کارگران فاقد اعتبار است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز