خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان

تلاش می‌کنیم آب زنجان جیره‌بندی نشود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با اشاره به اینکه وضع سفره آب‌های زیرزمینی درمرحله بحرانی قراردارد، گفت: دراستان شاهد افت آب‌های زیرزمینی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی امروز در نشست خبری اظهار کرد: سدهای تامین کننده آب استان دارای وضع نامناسبی هستند.

جزء قاسمی، با اشاره به حفظ وضع سدهای آبی استان اظهارکرد: درحال حاضر سعی در کاهش فشار به آب‌های زیر زمینی هستیم.

جزء قاسمی، با بیان اینکه درآینده از سد مشمپا در تامین آب زنجان استفاده خواهد شد، تصریح کرد: ابهر دارای مشکل کمبود و بحران آبی است و نیز در استان سعی در جلوگیری از جیره‌بندی آب استان زنجان داریم.

وی ، با بیان اینکه با تامین اعتبار شاهد بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب شهرستان ابهر خواهیم بود اظهارکرد: خرمدره نیز دارای تصفیه‌خانه آب در آینده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، در بخشی از سخنان خود، در موضوع بحث برداشت بی‌رویه آب و نشست زمین برخی مناطق در استان آن را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: برداشت بی رویه باعث این مشکلات در مناطق و اراضی  می‌شود که ما در صدد جلوگیری از این موارد در استان هستیم.

وی در بحث هزینه‌های تخریب زیست محیطی آب درمناطق افزود: 93-90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به هدررفت 24 درصدی آب دراستان زنجان گفت: نمی‌توان آب مصرفی را هدررفت آب عنوان کرد که با برنامه‌ریزی‌های ویژه می‌توان دارای تمهیداتی دراین زمینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با اشاره به اینکه 7500حلقه چاه غیرمجاز دراستان وجود دارد، تصریح کرد: متوسط هدر رفت آب استان زنجان در مجموع  16درصد است.

جزء قاسمی، در ادامه با بیان اینکه شهرداری‌ها مکلف به جداسازی آب شرب از آب فضای سبز بودند، افزود: استان زنجان دراین زمینه دارای تامل مطلوب در شهرستان‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با اشاره به اینکه 42 حلقه چاه در شهر زنجان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند افزود: با کاهش برداشت آب سد تهم بحران آب در زنجان نخواهیم داشت.

جزء قاسمی در ادامه با بیان اینکه در سه شهر استان شاهد بهره‌برداری از فاضلاب شهری خواهیم بودیم ، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در این زمینه 300میلیارد تومانی خواهد بود که این طرح‌ها در ظرف مدت 5سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد وگفت: نزدیک به 30 میلیارد تومان دراین زمینه هزینه خواهد شد.

 

کد خبر : ۲۸۵۴۸۳